رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم خبر داد:

خسارت یک میلیاردریالی به اورژانس قم در حوادث چهارشنبه‌سوری

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس قم در شرایط سخت چهارشنبه آخر سال برای نجات مصدومان به محل‌های حادثه اعزام می‌شوند متأسفانه سال گذشته برخی از خودروهای اورژانس در این ایام آسیب یک میلیاردریالی دید.

عزت‌الله بهزادی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: آیین آخرین چهارشنبه سال که به چهارشنبه‌سوری معروف است یک سنت اصیل ایرانی است که بهانه‌ای برای دورهمی بود؛ اما متأسفانه در چند سال گذشته تبدیل به یک معضل و ضدفرهنگ شده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم بیان داشت: هر سال شاهد صدمات مالی و جانی هستیم که توسط برخی از جوانان و نوجوانان ناآگاه به بار می‌آید در  چهارشنبه‌سوری سال ۱۴۰۱ کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس قم در شرایط سخت به ۲۲ مأموریت اعزام شدند و به ۲۳ شهروند آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه آخر سال خدمات درمانی ارائه دادند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶ نفر به مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان شهدا، بیمارستان شهید بهشتی، بیمارستان کامکار و بیمارستان نکویی توسط اورژانس ۱۱۵ اعزام شد و هفت نفر نیز در محل خدمات درمانی دریافت کردند.

بهزادی نیا اضافه کرد: نوع آسیب مصدومان چهارشنبه‌سوری سال گذشته اغلب از ناحیه سر، صورت و دست بود و ۱۰ نفر دچار سوختگی، ۴ نفر دچار مصدومیت چشم و  یک مصدوم تروما شدند. 


رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم با گلایه از حمله و آسیب به خودروهای اورژانس با نارنجک‌های دستی، ادامه داد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس قم در شرایط سخت چهارشنبه آخر سال برای نجات مصدومان به محل‌های حادثه اعزام می‌شوند و متأسفانه در این میان برخی از مخلان نظم جامعه، خودروهای امدادی  را نیز تخریب می‌کنند سال گذشته برخی از خودروهای اورژانس در این ایام آسیب یک میلیاردریالی دید.


وی عنوان داشت: خانواده از جمله پدر و مادران نقش مهمی در کنترل فرزندان در این ایام را دارند غفلت والدین ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری وارد کند، حتی حمل مواد محترقه نیز خطرناک است و در بسیاری از موارد قبل از استفاده از این مواد محترقه منفجر شده و حادثه به وجود آورده است

بهزادی نیا تأکید کرد: حتی صدای انفجارهای کوچک هم می‌تواند برای افراد سالمند، افرادی که مشکلات جسمی حرکتی دارند، خانم‌های باردار و کسانی که بیماری قلبی و زمینه‌ای دارند، حادثه‌ساز باشد و این صدای انفجار مغایر با حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/47950
اخبار مرتبط

نظرات شما