رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

۵ هزار تن کالای اساسی ماه رمضان در قم تأمین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در راستای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و شب عید بیش از ۵ هزار تن گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر و خرما در قم تأمین شده است.

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان در راستای تأمین کالاهای اساسی استان قم مدیریت خوبی صورت گرفت، همچنین توجه به هم‌زمانی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز یک طرح ویژه از ابتدای اسفند آغاز شده است و تا اواخر فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: رویکرد اصلی این طرح تأمین کالاهای اساسی موردنیاز با محوریت گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر و خرما است که تدارک لازم در این حوزه دیده شده است.

وی تصریح کرد: طی سه مرحله نیازمندی‌های که مجموعه اتحادیه‌ها و مباشرین داشتند تأمین شده است از جمله ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکر، یک هزار و ۲۰۰ تن برنج، بیش از ۱۵۰ تن گوشت قرمز و ۱۵ تن خرما تأمین شده و بخشی از این کالاها در راستای توزیع شده است اولویت اول ما بازار ماه مبارک رمضان و اولویت بعدی بازار شب عید است  نیازمندی‌های مردم تأمین شده و در حال توزیع است.

حاجی رضا بیان داشت: باتوجه‌به رصد میدانی، بازار استان وضعیت مطلوبی است و فراوانی کالا وجود دارد دو حوزه به‌صورت ویژه در حال انجام است یکی حوزه تأمین کالاهای اساسی است تا آخر فروردین‌ماه بازار را آرام نگه داریم، به همین منظور گشت‌های ویژه از اول اسفندماه هم به‌صورت مستقل هم با همکاری بازرسان اتاق اصناف، صمت و  تعزیرات در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد:  حوزه دوم هم مسئله توزیع است تا کالاهای اساسی که تأمین شده است به دست مردم برسد در این راستا شبکه امین استان با حضور ۲۰۰ فروشگاه شکل‌گرفته است این فروشگاه‌ها شناسنامه‌دار شدند.

وی بیان داشت: محوریت فعالیت شبکه امین در ۸ منطقه شهرداری است و بخش مهمی از کالاهای تأمین شده در قالب شبکه امین در حال توزیع است، در کنار فراوانی کالا حوزه نظارت نیز فعال است از مردم درخواست می‌کنیم اگر مواردی در حوزه گران‌فروشی مشاهده کردند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

حاجی رضا تأکید کرد: فراوانی روغن وجود دارد تا جایی که شرکت‌ها باهم در رقابت هستند و این باعث شده که برخی از شرکت‌ها قیمت را به‌صورت مناسب عرضه ‌کنند.

وی گفت: سیب و پرتقال شب عید تأمین شده و در سردخانه‌های استان انبار شده است و بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار مثل سنوات قبل در غرفه‌هایی که ستاد تنظیم بازار جانمایی می‌کند توزیع خواهد شد و میوه کمتر از قیمت بازار در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/47962
اخبار مرتبط

نظرات شما