مدیر حوزه‌های علمیه:

از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه سرمایه عظیمی برای جذب زائر در قم وجود دارد و باید از آن استفاده شود گفت: امروز تقریباً هیچ کشوری وجود ندارد که تحصیل‌کننده‌ای در قم نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید از فرصت جذب سرمایه استفاده بهتری شود، تأکید کرد: حوزه هم در این موضوع می‌تواند همکاری‌هایی با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.

 وی در ادامه گفت: مردم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علی‌ها و حوزه محور هستند و اقدام‌ها باید با این محوریت شکل بگیرد.

 امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه شورا می‌تواند یک جمع تخصصی، شورایی و حوزوی را تشکیل داده و تصمیم بگیرد، بیان کرد: نباید فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که مردم احساس پس رفت داشته باشند.

 اعرافی با بیان اینکه حوزه و حرم مطهر روح قم هستند، افزود: اگر به این روح توجهی نشود، هویت شهر قم از بین خواهد رفت.

 وی با اشاره به اینکه باید کادرسازی شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: کادرسازی به این معنا است که به‌تدریج نیروهای جوان وارد مجموعه شده و کسب تجربه کنند.

 وی همچنین با بیان اینکه باید به معماری توجه بیش‌تری شود، ابراز کرد: باید در ساخت‌وسازها به روح معماری اسلامی و ایرانی توجه شود.

 تأکید آیت‌الله اعرافی بر ارتقای گردشگری زیارت در قم

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم گفت: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

 اعرافی، قم را یک جهانشهر ویژه و کانون معارف دانست و با اشاره به اینکه بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران باشد، تصریح کرد: این نگاه باید گسترش پیدا کند و وضعیت فعلی قابل‌قبول نیست.

 اعرافی با بیان اینکه باید یک حرکت علمی آغاز شود، عنوان کرد: در زمان صفویه یک نابغه علمی در اصفهان حضور داشت که محصول آن معماری‌های شهرسازی اسلامی است.

 وی با اشاره به اینکه باید یک الگوی برآمده از یک ذهن علمی، فنی و الهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید به‌صورت عمیق‌تر و جامع‌تر اقدام کنیم و در این راستا می‌توانیم در معرفی شخصیت‌های برجسته و فنی حوزوی همکاری داشته باشیم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بافت حرم و اطراف حرم نگاه به تسهیل رفت‌وآمد زائران و طلاب نیست، تصریح کرد: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

 اعرافی با اشاره به اینکه تقریباً هیچ نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد که تحصیل‌کرده‌ای از قم در آن وجود نداشته باشد، یادآور شد: متأسفانه در خود قم نسبت به این جایگاه و قدرت توجهی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه اگر این موضوع‌ها برای مردم نیز تبیین شود موجب افتخار آن‌ها خواهد بود، ابراز کرد: این موضوع‌ها هویت قم است.

 




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/48166
اخبار مرتبط

نظرات شما