رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان:

طوفان الاقصی نقطه عطف تاریخ مبارزات فلسطین است

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان با بیان اینکه طوفان الاقصی یک نقطه عطف در تاریخ مبارزات فلسطین است گفت: بعدازاین حملات اکثر کشورهای اسلامی حمایت خودشان را از مبارزان فلسطینی اعلام کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: طوفان الاقصی در تاریخ مبارزات فلسطین یک نقطه عطف است البته پیش‌ازاین هم جنگ بین اعراب و اسرائیل رخ‌داده بود؛ اما حملات این روزها از طرف مردم مبارز فلسطین و گروه‌های جهادی است که بی‌سابقه است.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان اضافه کرد: این عملیات رژیم صهیونیستی را شوکه کرد این رژیم زیرا مدعی بود که دستگاه‌های اطلاعاتی قوی دارند و تحرکات نظامی و غیرنظامی را رصد می‌کنند؛ اما در این حملات غافلگیر شدند.

وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه ورود فلسطینیان شهرک‌هایی است که در اصل برای خودشان بود؛ اما سال‌ها تحت اشغال رژیم صهیونیستی درآمده بود و رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را خراب کرده بودند و برای صهیونیست‌ها شهرک ساخته بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر اسیرهایی است که مجاهدان فلسطینی از رژیم اشغالگر قدس گرفته‌اند که بین اسرا فرماندهان اسرائیل هم وجود دارند که نشان از قدرت‌گرفتن مردم فلسطین در این سال‌ها است.

دیرباز تصریح کرد: تعداد کشته و زخمی‌ها رژیم صهیونیستی در این حملات هم قابل‌توجه است که نشان‌دهنده توانمندی نیروهای مبارز مسلمان فلسطین است.

وی گفت: با اینکه مبارزین فلسطینی طیف‌ها و گروه‌های متفاوتی هستند؛ اما اهداف مشترکی که در مبارزه با اشغالگران و بیرون‌راندن آن‌ها و آزادی سرزمین‌های خود دارند باعث وحدت و انسجام مبارزان شده تا دست در دست هم دهند و در یک مسیر حرکت کنند.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان تأکید کرد: آن چه که اهمیت دارد این است که حملات این روزها علیه رژیم اشغالگر قدس بُعد مردمی دارد سال‌ها است رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را از خانه‌های خودشان بیرون می‌کنند؛ اما آنها سرزمین‌های مادری خود را ترک نمی‌کنند و باز هم روی ویرانه‌ها خانه می‌سازند، اما اشغالگران صهیونیستی وقتی با حملات مواجه شدند یا از سرزمین‌های اشغالی خارج شدند یا در حال خارج‌شدن هستند، این نشان‌دهنده عدم وابستگی آن‌ها به این خاک مقدس است.

دیرباز عنوان داشت: به‌محض اینکه حملات جانانه نیروهای فلسطینی شروع شد اکثر کشورهای اسلامی حمایت خودشان را از مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی اعلام کردند و یک‌شور و شعف در کشورهای اسلامی شکل گرفت، به لطف خدا و همبستگی امت اسلام ان شاالله فلسطین بعد از سال‌ها اشغال آزاد شود.



انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/46403
اخبار مرتبط

نظرات شما