مدیرکل راه و شهرسازی قم:

۷هزار و ۵۰۰ سند نهضت ملی مسکن قم صادر شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای تسریع در احداث و واگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، اسناد تک‌برگ هفت هزار و ۵۰۰ واحد صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی ادامه داد: این اسناد شامل ۵۴۲ سند از زمین‌های شهرستان جعفرآباد و بیش از هفت هزار سند تک‌برگ شهرک پرنیان قم است.
جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد. جمعیت رسمی آن ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.
وی با اشاره به تعامل مطلوب بین اداره راه و شهرسازی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک استان قم در صدور اسناد تک‌برگ طرح نهضت ملی مسکن، ابراز کرد: قم در صدور این اسناد یکی از استان‌های موفق کشور به شمار می‌آید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه هم اینک برای حدود ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن، شرایط خانه‌دارشدن در قالب‌های مختلف فراهم شده است، گفت: سهمیه ابلاغی استان قم در این طرح احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی است.
زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه ساخت مسکن‌های ویلایی جزو مشخصه‌های بارز این طرح در قم است، بیان کرد: این واحدها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در سایت‌های پرنیان، ‌ قنوات، ‌ سلفچگان، دستجرد، کهک، ‌ طایقان و جعفریه با الگوگیری از شیوه‌های معماری ایرانی و اسلامی در حال طراحی و ساخت است.
سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.
شهرک پرنیان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده است.
همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان است.
هم اینک در سایت‌های ۵۶۰، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم نیز واحدهای مسکونی به‌صورت آپارتمانی در حال ساخت است.
شهرک پردیسان در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48858
اخبار مرتبط

نظرات شما