مدیرکل اوقاف قم مطرح کرد:

ثبت ۳۳ وقف جدید در قم

مدیرکل اوقاف قم با اشاره به اینکه قم به‌عنوان اولین استان در کشور تمام موقوفات را سنددار کرده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۳ وقف جدید ثبت‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته وقف در امامزاده موسی مبرقع برگزار شد اظهار داشت: قم اولین استان در کشور است که همه موقوفات خود را سنددار کرده است.
وی ادامه داد: باید موقوفات از روش‌های مختلف مانند وقف جدید توسعه و گسترش داده شود.
مدیرکل اوقاف قم با اشاره به وقف‌های جدید، گفت: ازابتدای سال تاکنون ۳۳ وقف جدید ثبت‌شده است که این تعداد در شرایط اقتصادی امروز بسیار خوب بود.
وی ادامه داد: در مسئله موقوفات باید دقیقاً نیت واقف انجام شود اما برخی موقوفات است که دارای درآمد هستند که باید برای درآمدزایی سرمایه‌گذاری کنیم.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به مسئله سرمایه‌گذاری، افزود: برای درآمدزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که هنوز هم نیازمند سرمایه‌گذاری است تا به درآمدزایی برسد.
وی ادامه داد: این درآمدها در مسیرهایی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند و در مسیر محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان هزینه خواهد شد.
مدیرکل اوقاف قم با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت: برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش پروژه‌های تجاری و برخی هم در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: بخش از سرمایه‌گذاری‌ها هم در حوزه انرژی؛ پنل های خورشیدی و تولید برق؛ سرمایه‌گذاری شده است.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به این سرمایه‌گذاری‌ها، گفت: این فعالیت‌ها در راستای زایش موقوفات در حال انجام است که باعث رشد عایدی و درآمد موقوفات و هزینه در مسیرهای تعیین‌شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید بقاع به‌سوی گردشگری سوق داده شوند، بیان کرد: باید در بقاع متبرکه حداقل امکانات ایجاد شود تا مردم هم بتوانند ازنظر معنوی و هم ازنظر رفاهی استفاده کنند.
مدیرکل اوقاف قم با اشاره به خدمت‌رسانی به مردم در بقاع، تأکید کرد: در سال جاری ۷۰ دوره ویزیت رایگان در بقاع صورت گرفته است تا هم جنبه معنوی و هم نیاز مردم رفع شود.
وی ادامه داد: در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی در یک سال گذشته ۳۳ نفر با مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان آزادشده‌اند.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه هرماه بسته معیشتی در یکی از بقاع بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: در بقاع متبرکه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هم به‌صورت مستمر در حال انجام است.
وی اظهار داشت: در دو سال گذشته مسابقات معارفی قرآن کریم به‌صورت کشوری در قم برگزار شد و امسال قرار است مسابقات معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به‌صورت بین‌المللی در قم برگزار خواهد شد.


انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50612
اخبار مرتبط

نظرات شما