طی آیینی؛

پیش‌کسوتان تبلیغ‌ و جهاد در قم تجلیل شدند

طی آیینی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و همچنین طلاب حوزه علمیه قم، از طلاب تبلیغی دوران دفاع مقدس در قم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، یادواره مبلغان مجاهد در قم روز پنجشنبه با حضور مبلغان عرصه تبلیغ و جهاد در دوران دفاع مقدس در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این آیین‌ بیان کرد: طی دوران دفاع مقدس امکانات و تجهیزات نظامی و فناوری ایران قابل‌مقایسه با رژیم بعث و حمایت‌های گسترده بلوک غرب و شرق نبود؛ اما به‌رغم این رزمندگان ما باغیرت و اخلاص خود جنگ را اراده کرده و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: وجود اسرایی از ۲۳ کشور که نشان از حمایت و پشتیبانی گسترده کشورهای اسلامی و غربی از رژیم بعث بود، رزمندگان ما فقط از نظر بعد ایمانی و اخلاص از نیروهای متخاصم، برتری داشتند.
ذوالنوری، تأثیر عوامل معنوی دینی را عامل پیروزی ایران در جنگ هشت‌ساله یادکرد و ادامه داد: دراین‌بین مبلغان و روحانیون حاضر در جبهه‌ها، بیشترین نقش را در تقویت بعد معنوی رزمندگان داشتند.
وی با بیان اینکه رزمندگان ما در راه اجرای فرامین امام راحل به‌راحتی از جان خود می‌گذشتند، تصریح کرد: پیروزی ما در عملیات مختلف در قالب برخی استانداردهای متداول جنگی و نظامی قابل‌تبیین و توصیف نیست.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: روحانیت نقش مهمی در مدیریت و فرماندهی جنگ هشت‌ساله از سطوح بالا تا لایه‌های میانی و پایینی، محورهای تبلیغی و همچنین نیروهای عملیاتی و خدماتی داشتند.
مشارکت ۵۰ ‌ درصدی طلاب طی دوران دفاع مقدس
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در ادامه طی سخنانی بیان کرد: برگزاری‌ یادواره شهدا مصداقی از ذکر خداوند متعال و بزرگداشت شعائر الهی است.
حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد ادامه داد: برگزاری چنین مراسم‌هایی سبب رشد معنوی افراد و تقویت وطن‌دوستی و روحیه ولایت‌مداری در بین عموم مردم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰ هزار نفر از روحانیون حوزه علمیه قم در دفاع مقدس حضور داشتند که ۴ هزار نفر از آنها به فیض شهادت رسیدند که بالغ بر ۱۲ درصد مجموع طلاب حوزه علمیه در دوران دفاع مقدس بود.
روستا آزاد ابراز کرد: طی دوران دفاع مقدس افزون بر ۵۰ درصد از طلاب حوزه‌های علمیه، مشارکت مؤثر و مستمری در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.
وی تصریح کرد: هم‌اینک‌ ۲ گروه تخصصی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور یادگاران دفاع مقدس در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعال است.

انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50684
اخبار مرتبط

نظرات شما