در آیین جشن مهر سینمای ایران؛

۱۹ سینماگر استان قم تجلیل شدند

۱۹ سینماگر استان قم پنجشنبه‌شب در سومین آیین جشن مهر سینمای ایران تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در آستانه بیست و سوم ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه‌ (س) به شهر مقدس قم با حضور جمعی از فرهیختگان و پیش‌کسوتان عرصه فرهنگ و هنر در پردیس سینمایی بازار شهر اظهار داشت: اهمیت کار سینماگران برای این است که جامعه را به سمت حقیقت سوق می‌دهند.
امیرعلی عموزاده افزود: اهالی سینما باید به خود ببالند و افتخار کنند، چون غیر از اینکه خود برای رسیدن به حقیقت گام بر می‌دارند، مردم را نیز راهنمایی می‌کنند که در این راه قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه صنعت و هنری دقیق‌تر از سینما وجود ندارد ادامه داد: سینما مجموعه‌ای از هنرهای مختلف از جمله موسیقی، بازیگری و تدوین است و سینماگران نه‌تنها خود در مسیر حقیقت حرکت می‌کنند، بلکه جامعه را نیز به این راه هدایت می‌نمایند.
همچنین یکی از هنرمندان برگزیده بخش کارگردانی فیلم کوتاه این دوره از جشن مهر سینما نیز در سخنانی برخی مشکلات سینماگران را تشریح کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید با جدیت به دنبال رفع مشکلات فعالان سینما باشند.
مهدی امینی با بیان این نکته که هنرمندان قمی در زمینه مستندسازی و تولید فیلم‌های داستانی، موسیقی، تئاتر و شعر توانمندی‌های بسیاری دارند خاطرنشان کرد: هنرمندان استان در این بخش‌ها، دارای جایزه‌های ملی و بین‌المللی هستند که این بیانگر ظرفیت‌های ملی و فراملی است و باید بیش‌ازپیش از آن استفاده شود.
وی به لزوم شکل‌گیری پاتوق سینماگران قمی با حمایت مسئولان اشاره کرد و گفت: این پاتوق می‌تواند آثار سینماگران استان را در معرض دید قرار دهد و زمینه نشست‌های هنرمندان و مسئولان را برای بیان مشکلات فراهم کند.
این کارگردان فیلم کوتاه همچنین تأکید کرد: مسئولان هر چقدر از فیلم‌سازان حمایت کنند، آنها باانگیزه مضاعف‌تری به تولید آثار فاخر و شایسته اقدام خواهند کرد.
عباس صالح مدرسه‌ای نیز که به‌عنوان سینماگر پیش‌کسوت قم تکریم شد اظهار کرد: سینماگران این استان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.
وی ادامه داد: سینماگران برخی استان‌ها هر سال تحت پوشش طرح‌های بنیاد سینمایی فارابی قرار دارند، اما هنرمندان قم که در نزدیکی تهران هستند نه‌تنها در کارهای سینمایی، بلکه در بخش‌های دیگر اعم از مستندسازی و انیمیشن هم مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند.
در این آیین، علی دارایی در بخش کارگردانی فیلم کوتاه، مهدی رکنی پور در بخش بازیگری، اکبر لطفی در بخش دستاوردهای فنی سینمایی و جلال رحیمی بیدهندی در بخش فیلم‌برداری تجلیل شدند.
سعید سروش، محبوبه کلایی و میلاد محمدی در بخش انیمیشن، مجتبی رضایی در بخش مدیر سینما و جواد اسحاقی در بخش توسعه زیرساخت‌های سینمایی نیز از جمله سینماگران تجلیل شده در این آیین بودند.
محمود الیاسی و محمود نجاتی هم در بخش‌های آموزشگاه سینمایی و مدرس سینما، محسن موسوی‌نژاد، علی فراهانی صدر، جلال یقموری، لیلا قطبی‌نیا و مصطفی فرجی از دیگر هنرمندانی بودند که در بخش‌های مؤسسه فیلم‌سازی، مستندساز، منشی صحنه و سینماگر ایثارگر تجلیل شدند.
علی ثقفی نیز به‌عنوان سینماگر منتخب استان قم برای حضور در مرحله کشوری جشن مهر سینمای ایران معرفی شد.

انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50690
اخبار مرتبط

نظرات شما