وی افزود: همواره پایدارترین نظامهای دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومندترین شبکههای خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نموده اند، یکی از اقدامات مهم پلیس راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتریها و پاسگاه هاست، این دوایر مشاوره که درتمام کلانتریهای استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پروندهها را بدون دخالت دادگاه حل و فصل کرده و بسیاری از خانوادهها را از متلاشی شدن باز داشته و هزینههای مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.
حاجی زاده عنوان کرد: پارسال تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر با درخواست خدمات مشاوره فردی به مرکز مشاوره و مددکاری و مشاوره مستقر در کلانتریهای استان قم ارجاع شد؛ از مجموع پروندههایی که در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری استان مورد بررسی قرار گرفت بیش از ۸۴ درصد از پروندهها منجر به مصالحه و سازش شده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم بیان کرد: با تلاش کارشناسان اداره مشاوره آرامش پارسال، تعداد ۶ هزار و ۲۴ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، یک هزار و ۴۴۷ مورد خدمات روان سنجی، ۳۸۹ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۷۱۴ مورد مشاوره حقوقی-انتظامی به مراجعین ارائه شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: بیشتر پروندههای مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پروندهها با تلاش مددکاران کلانتریها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غمهای مردم تغییر داده است.
سرهنگ حاجی زاده تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و ... است و شهروندان میتوانند همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۷ تا۱۴ و به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) – ساختمان معاونت اجتماعی- اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره تلفنهای ۳۶۶۰۶۰۸۵ یا ۲۱۸۲۲۵۵۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهرهمند شوند.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/17673 |