printlogo


کارشناس و مشاوره خانواده در گفتگو با قم فردا:
اعضای خانواده در این روزها لحظات شاد و لذت بخشی را فراهم کنند/زوجین فعالیت های یکدیگر را زیر ذره بین قرار ندهند
کد خبر: 18280
دکترفردوسی ،کارشناس و مشاوره خانواده با اشاره به اینکه در این روزها زوجین فعالیت های یکدیگر را زیر ذره بین قرار ندهند، گفت: اعضای خانواده از فرصت در کنار هم بودن این روزها، برای ایجاد لحظات شاد و لذت بخش استفاده کنند.
خانم دکتر سیما فردوسی، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به حضور اعضای خانواده در این روز های کرونایی در منزل، اظهار داشت: باید این مسئله را یک فرصت دانست که به وجود آمده است تا خانواده ها در کنار هم و دورهم باشند.
وی ادامه داد: خانواده ها باید سعی کنند از این فرصت استفاده کنند و یک دوران لذت بخش و شادی را برای خود به وجود بیاورند.
این استاد دانشگاه و روان‌شناس بیان داشت: البته درست است اخبار کرونا و مسائل مربوط به آن را می شنوند و امکان دارد استرس و یا اضطراب بگیرند اما در حال حاضر چاره ای نیست و خانواده ها باید سعی کنند به این روزها به عنوان دوران ناراحت کننده و زندانی شدن در خانه نگاه نکنند؛ باید به این فرصت اینگونه نگاه کرد که ما تاکنون چنین فرصتی نداشتیم که در روز چندساعت با اعضای خانواده باشیم و یا چند ساعت بیشتر استراحت کنیم.
وی اضافه کرد: خانواده ها سعی کنند در کنار یکدیگر با گفتگو، بازگویی خاطرات خوب گذشته، انجام بازی ها و فعالیت های گروهی، کتاب خواندن، دیدن فیلم و نقدو بررسی آن، دیدن آلبوم عکس وفعالیت های بسیار دیگر لحظات شاد و به یاد ماندنی را رقم بزنند.
فردوسی با اشاره به اینکه باید اعضای خانواده به یکدیگر روحیه بدهند، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد فعالیت های نیمه تمام بسیاری دارند که این روزها بهترین فرصت برای انجام آن فعالیت ها است.
وی ابراز داشت: مطمئنا این روزها می گذرد و از آن فقط خاطرات باقی خواهد ماند و شاید دیگر هیچ زمانی این چنین فرصتی وجود نداشته باشد که اعضای خانواده در کنار یکدیگر باشند.
این کارشناس و مشاوره خانواده تاکید کرد: زوجین در این روزها سعی کنند کمتر در فعالیت های یکدیگر دخالت و کنجکاوی کنند و فعالیت های یکدیگر را زیر ذره بین قرار ندهند و یکدیگر را مقصر جلوه ندهند؛ باید سعی کنیم این ایام را خیلی آرام و بدون تنش بگذرانند و این را یک فرصت برای گفتگو و با هم بودن بدانیم.


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/18280