مدیر حوزههای علمیه، رویکرد راهبردی و فراگیر را در این گونه موضوعات مهم برشمرد و افزود: از یک منظر بحث مرزبانی، تقویت و تحکیم عقاید شیعه و دفع شبهات مطرح است که مرتب علیه مکتب تشیع پمپاژ میشود و از سوی دیگر باید از منظر کلان به مسائل نگاه کرد؛ یعنی ورود به این گونه موضوعات باید راهبردی، فراگیر و بدون هیچ گونه ایجاد اختلافی صورت بگیرد.
وی سیره امام خمینی (ره) و شهید صدر در تبیین عقاید شیعه را الگو و نقشه راه خواند و ادامه داد: رویکرد ایشان تمدنی و فعال، کاربردی و فراگیر، راهبردی و در راستای وحدت جامعه اسلامی بود که در عین قاطعیت بر مواضع شیعی و جذابیت، دافعه نداشتند.
آیت الله اعرافی، استفاده از نظریات و سخنان بزرگان، شعرا و مشاهیر جهان را پدیدهای مبارک و ارزشمند در شناسایی بزرگان اسلام عنوان کرد و گفت: معرفی شخصیت حضرت ابوطالب (ع) از دیدگاه متفکران در سطوح مختلف، مسیر تفکر و تحقیق را باز کرده و حساسیتها را کاهش میدهد.
وی با اشاره به نقش ویژه تاریخی حضرت ابوطالب (ع) در حمایت از رسول خاتم (ص) و در تاریخ اسلام، افزود: ایشان سبک کاملی از زندگی ایمانی، نمادی از مجموعه فضائل و گنجینه تاریخی هستند که با نقش کلیدی و بهترین راهبرد توانستند در تاریخ پیامبر اکرم (ص) تأثیرگذار باشند، از این رو بر گردن همه مسلمانان و امت اسلام حق دارند.
مدیر حوزههای علمیه، معرفی حضرت ابوطالب (ع) را مستلزم یک متن جامع، کامل و فرهیخته دانست و گفت: یکی از مهمترین مباحث در تبیین شخصیتی همچون حضرت ابوطالب (ع)، متن جامع در سطوح حوزوی، دانشگاهی و دانش آموزی است که حتی بتوان آن را به زبانهای دیگر نیز ترجمه کرد.
وی با اشاره به ظرفیتهای دانشگاه و مخاطبان داخلی و خارجی محتوای فاخر تولید شده، افزود: ظرفیت داخلی جامعه دانشگاهی که در چهل و پنج رشته حوزوی مشغول به تحصیل هستند؛ علاوه بر آن رشتههای علوم انسانی، ظرفیت آموزش و پرورش و معلمان، علاقمندان و مخاطبان میلیونی محتوای تولید شده فاخر و جامع هستند.
آیتالله اعرافی با بیان اینکه انجمن شعر و ادب که با هدف آشناسازی طلاب جوان با شعر و ادب راه اندازی شده است، میتواند در این زمینه ورود داشته باشد، ادامه داد: همچنین با توجه به تدوین سرفصلهای حوزوی، بخش پایان نامهها و حتی بخش خبرگزاری حوزه، میتوان مجموعه محتوای تولید شده به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) را استفاده کرد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/23622 |