وی ادامه داد: در تدوین محتوی آموزشی بومی مهارت های زندگی هر استان شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی هر منطقه، همچنین آسیب های شایع اجتماعی و روانی هر استان و در نهایت ویژگی های روانشناختی گروه های مخاطب استان در نظر گرفته می شود.
سلمانیان ابراز داشت: مهارتهای زندگی مجموعه ای از آموزشهای روان شناختی است که هم جنبه پیشگیرانه دارد و هم ارتقایی و اینکه چطور تلاش کنیم هم از آسیبها اجتماعی پیشگیری کنیم و هم عوامل محافظت کننده را در خود ارتقا دهیم بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: مهارتهای زندگی بومی سازی شده با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و ویژگیهای روانی، اجتماعی هر منطقه و در ۴ کارگروه کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تدوین شده است و تفاوت مدل فعلی مهارتهای زندگی تدوین شده با مدل های پیشین در این است که مدل پیشین متمرکز، ارتقایی، کتاب محور، گروه هدف محور، آموزش محور بود و مدل فعلی، نیمه متمرکز، پیشگیرانه یکپارچه، مخاطب محور و مبتنی بر فرهنگ و قومیت و آسیبهای اجتماعی رایج هر استان است.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/25000 |