printlogo


معاون امور اجتماعی بهزیستی قم مطرح کرد:
ثبت ۱۵فرزندخواندگی طی سال گذشته در قم
کد خبر: 27557
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم از ثبت ۱۵ مورد فرزندخواندگی در سال گذشته و ۴ مورد در سال جدید در قم خبر داد و گفت: ۱۷ هزار تماس سال گذشته با سامانه ۱۲۳ بهزیستی قم در خصوص مسائل مختلف برقرار شده که هشت هزار تماس مرتبط پیگیری شده است.
مریم علیشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه بحث کودکان کار و خیابان به‌عنوان یکی از پنج آسیب اولویت‌دار کشور مطرح است اظهار داشت: هدف از اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان توانمندسازی کودک با استفاده از ظرفیت خانواده است.
وی ادامه داد: عواملی از جمله فقر فرهنگی و اقتصادی، نابسامانی خانوادگی اعم از طلاق، اعتیاد و خشونت و نابسامانی‌های اجتماعی اعم از بیکاری و تورم، اتباع بیگانه و مهاجرت نقش مهمی در گسترش پدیده کودکان کار و خیابان دارد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به کودکان کار استان، گفت: سال گذشته 402کودک کار توسط دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی قم از خدمات آموزشی و حمایتی بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: همچنین ۸۵ کودک در سال گذشته به صورت شبانه روز در یکی از مراکز اقامتی برای بهبود شرایط مهارت زندگی پذیرش شدند.
علیشیری با اشاره به طرح دوستدار کودک، گفت: در قالب طرح دوستدار کودک، توانمندسازی کودکان کار قبل از شناسایی و معرفی توسط نیروی انتظامی و شهرداری رصد و دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: مرکز راه نوین با هدف حمایت از دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و مجموعه خانه امن نیز برای حمایت از خشونت خانگی همسران، آماده پذیرش افراد در معرض آسیب است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به موضوع فرزندخواندگی، گفت: سال گذشته ۱۵ مورد و طی سالجاری ۴ مورد فرزندخواندگی در بهزیستی قم به ثبت رسیده است و وضعیت روانی و رفاهی این کودکان تا دو سال توسط کارشناسان بهزیستی قم رصد و در صورت رضایت شناسنامه جدیدی برای آنها صادر می شود.
وی اضافه کرد: در دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی قم ۱۰۴ فرزند بی سرپرست یا بد سرپرست نهگداری می شود،همچنین ۱۳۷ فرزند نیز با اجازه دادگستری نزد اقوام درجه یک خود نگهداری می شوند که ماهانه حدود یک میلیون تومان کمک هزینه دریافت می کنند.
علیشیری عنوان کرد: سال گذشته ۶۵ کودک آسیب دیده بعد از مراقبت های اولیه بهزیستی قم به خانواده های خود عودت داده شده اند.
وی با اشاره به سامانه 123بهزیستی گفت:  ۱۷ هزار تماس سال گذشته با سامانه ۱۲۳ بهزیستی قم در خصوص مداخله در بحران مانند کودک آزاری، معلول آزاری، همسرآزاری، خودکشی و غیره برقرار شده که هشت هزار تماس مرتبط پیگیری شده است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/27557