وی اضافه کرد: شکل حضور دانش آموزان در مدارس با آنچه قبل از شیوع کرونا بوده، متفاوت است و همه دانش آموزان باید طبق برنامه زمانبندی که مدارس برنامهریزی کردهاند، سر کلاسهای درس حاضر شوند.
وی گفت: مسوولان مدارس در تلاش هستند تا با اتخاذ تمهیدات لازم برای رعایت پروتکلهای بهداشتی، محیطی سالم را برای دانش آموزان ایجاد کنند.
پناهنده بیان کرد: ساعت حضور، مدت تشکیل کلاسها و تهویه طبیعی در همه مدارس بررسی و مشخص شده است.
وی با بیان اینکه آموزش مجازی نمیتواند به میزان حضوری موثر باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به آسیبهای جسمی و روحی که خانوادهها بهواسطه شیوع کرونا متحمل شدهاند، آموزش حضوری میتواند این آسیبها را کاهش دهد و یادگیری دانش آموزان را تقویت کند.
وی از اولیای دانش آموزان درخواست کرد: همکاری لازم را با آموزشوپرورش داشته باشند تا دانش آموزان با شرکت در کلاسهای حضوری درصد یادگیری خود را ارتقا دهند و روحیه نشاط بین دانشآموزان و خانوادههایشان برقرار شود.
در سال تحصیلی جاری تعداد دانشآموزان در استان قم با افزایش حدود ۱۰ هزار نفری نسبت به سال تحصیلی گذشته به بیش از ۲۷۵ هزار دانشآموز افزایش یافته است؛ ۱۲۴ هزار دانشآموز در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند و باید واکسن دریافت کنند.
وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگبندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.
ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» میشود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری بهعنوان ذاتالریه نام برده میشد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ بهصورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/29792 |