printlogo


اجرای جشن جهانی نوروز در سنندج/ خانه کُرد، دهکده جهانی نمایش سنت های نوروز خواهد شد
کد خبر: 32195
شهردار سنندج گفت: جشن جهانی نوروز در سنندج با حضور 12 الی 13 کشور جهان در سه نقطه پیاده راه فردوسی، خانه کُرد و سالن 6 هزار نفری گولان، برگزار خواهد شد و خبرنگاران داخلی و خارجی این رویداد بزرگ را پوشش خواهند داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به نقل از کُردتودی، سیدانور رشیدی شهردار سنندج صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان با تشریح ویژه رویداد جهانی نوروز 1401 عنوان کرد: نوروز در بین مردم کردستان و ایران اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و مردم با آمدن سال نو به شور و نشاط می رسند.

 

وی با اشاره به قدمت تاریخی عید نوروز در ایران، گفت: امسال شهرداری سنندج جشنهای مختلفی را در ادامه رویدادهای فرهنگی تاریخی عید کهن نوروز اجرا می کند و یکی از این برنامه ها اجرای جشن جهانی نوروز در روز 26 اسفند با همکاری سازمان یونسکو در شهر سنندج است.

 

رشیدی با اشاره به عنوان شهر خلاق موسیقی شهر سنندج، افزود: ویژه برنامه های جشن نوروز امسال در راستای این عنوان تدارک دیده شده و در بودجه 1401 شهرداری سنندج توجه ویژه ای به عنوان شهر خلاق موسیقی شده است.

 

وی از مسیر گردشگری همدان، کرمانشاه و سنندج به عنوان پایلوت جشنهای نوروزی امسال خبر داد و گفت: جشن جهانی نوروز در سنندج با حضور 12 الی 13 کشور جهان در سه نقطه پیاده راه فردوسی، خانه کُرد و سالن 6 هزار نفری گولان، برگزار خواهد شد و خبرنگاران داخلی و خارجی این رویداد بزرگ را پوشش خواهند داد.

 

شهردار سنندج گفت: در روز 26 اسفند در خانه کرد سنندج به عنوان دهکده نوروز، 12 الی 13 کشور مرتبط با عید نوروز سنت های خود را در آنجا به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی همچنین از اجرای ویژه برنامه ای در تهران با حضور 300 دف نواز کردستانی با حضور دبیرکل یونسکو، وزیر میراث فرهنگی، شهردار تهران و سخنرانی استاندار کردستان در روز 23 اسفند خبر داد. 

 

شهردار سنندج تأکید کرد: تمام تدابیر لازم برای اجرای جشن نوروز در بعدازظهر روز 26 اسفند در سالن 6 هزار نفری گولان سنندج اندیشیده شده و مردم فهیم سنندج با حضور نجیبانه خود به جهان خواهند شناساند که کردستان به حق پایگاه فرهنگ و جشن های نوروزی است.

 

وی افزود: در این سالن هیچ برنامه ای که به سالن آسیب بزند اعم از آتش بازی و اسب سواری برگزار نخواهد شد و این آیتم ها در روز 29 اسفند همراه با بخش های شاد و مفرح دیگر در ورزشگاه 15 هزار نفری سنندج برگزار می شود.

 

شهردار سنندج اجرای ویژه برنامه های جشنهای نوروز امسال را یک کار تیمی و مشترک بین دستگاه های مختلف دولتی و مردمی در استان کردستان عنوان کرد و گفت: استاندار کردستان نیز بر این موضوع تاکید داشته است.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/32195