printlogo


طلاب سیره اجتماعی شهیدان اصلانی و دارایی را الگو قرار دهند
کد خبر: 32828
استاد حوزه علمیه قم گفت: سیره عملی شهیدان اصلانی و دارایی برای طلاب الگو باشد و باید از سیره اخلاقی و اجتماعی آنان درس گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام سید حسین مومنی عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای روحانی حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: بهترین خواسته‌ها از خداوند این است که انسان آرزوی رسیدن به مقام شهادت داشته باشد و این دعا را امامان معصوم از خداوند طلب می‌کردند چرا که شهادت کمال عبودیت است.

حجت الاسلام مومنی بیان داشت: شهید با بذل جان خود؛ بدون هیچ چشم داشتی با خداوند معامله می‌کند که این عمل در کنار بذل مال و آبرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: شهیدان اصلانی و دارایی در راستای خدمت رسانی به مردم از وقت و خانواده خود زدند و سرانجام در بهترین نقطه دنیا به درجه رفیع شهادت رسیدند و کسی تصور آن را نمی‌کرد که در حرم امام رضا (ع) هم می‌توان شهید شد.

وی افزود: این شهیدان قطعاً ویژگی‌هایی از جمله شب زنده داری و انس با قرآن و عبادات داشتند که توانستند به این مقام دست یابند و آنان در مسیر خدمت به خلق از هیچ کوششی دریغ نکرده و پا به رکاب بودند.

وی اضافه کرد: سیره عملی این دو شهید باید برای طلاب الگو باشد و باید از سیره اخلاقی و اجتماعی آنان که واقعاً دغدغه مردم داشته اند درس گرفت.

فاصله بین مردم و مسولین زیاد است

حجت الاسلام مومنی عنوان داشت: امروز فاصله بین مردم و مسولین زیاد است و این فاصله باید کم شود و برخی‌ها می‌گویند نسبت به قبل بهتر شده است اما این راضی کننده نیست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شهید اصلانی روحانی مسجد بود و در مسجد تمام وقت خود را می‌گذاشت و اینکه امام جماعتی فقط یک وعده در هفته در مسجد حاضر شود قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: امروز مردم گوش شنوا می‌خواهند و باید پای حرف آنان نشست و مساجد فعال و پویا می‌توانند مشکلات محله و خانوده ها را حل کنند و امام جماعت در این زمینه مسئولیت محوری بر عهده دارد و اگر دائم در مسجد نباشد نمی‌تواند از این سنگر خوب مراقبت کند.

حجت الاسلام مومنی بیان کرد: روحانیت در عرصه‌های مختلف در دفاع از دین و ارزش‌های دینی و در مسیر دفاع از ولایت و نیز در سالهای دفاع مقدس و دفاع از حرم و همچنین دفاع از اعتقادات شهدای زیادی داده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز همانند شهیدان اصلانی و دارایی در بین فضلای حوزه زیاد است که متاسفانه از ظرفیت آنان به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی گفت: امروز از هر زمان دیگر باید مراقب فتنه باشیم به خصوص کسانی در زیر بیرق انقلاب اسلامی هستند در معرض خطرات قرار دارند.

 

 


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/32828