printlogo


احداث تقاطع بلوار ۱۵ خرداد و بلوار شهید روحانی ضروری بود
کد خبر: 33295
دهناد با بیان این که سال گذشته در بلوار ۱۵ خرداد، هفت مورد فوتی ناشی از تصادف رخ داده است، تصریح کرد: بر همین اساس، بحث آرام سازی این مسیر مورد توجه تصمیم‌گیران شورای ترافیک استان قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایجاد تقاطع بلوار ۱۵ خرداد و بلوار شهید روحانی، گلایه برخی از شهروندان قمی را در پی داشته است. برخی شهروندان می‌گویند احداث چهارراه و ایجاد چراغ قرمز در این تقاطع تازه تاسیس شده باعث به وجود آمدن ترافیک در مسیر بلوار ۱۵خرداد شده است؛ این در حالی است که تا پیش از این شهروندان در مسیر مستقیم با انتقال دوربرگردان در حال تردد بودند.

در همین خصوص سید محمدحسین دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان این که آرام‌سازی ترافیک یکی از مباحث مهم حوزه حمل‌ و نقل شهری است، اظهار داشت: در معابری که در اطراف آن عبور عابران وجود دارند و در پیرامون آن کاربری‌های تجاری دیده‌ شده، جزء معبر کندراه تعریف می‌شود.

وی با تاکید بر این که سند راهبردی حمل‌ و نقل در ابعاد مختلف حمل‌ و نقل عمومی، ایمنی و تصادفات، پارکینگ و غیره تدوین‌ شده است، تصریح کرد: یکی از راهبردهای حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم برای سال ۱۴۰۱ تقویت ایمنی حمل و نقل عمومی و جلوگیری از تصادفات در معابر شهری است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به احداث تقاطع در بلوار ۱۵ خرداد و بلوار شهید روحانی گفت: پس از آزادسازی مسیر بلوار شهید صادقی، بار ترافیکی این مسیر به تقاطع بلوار ۱۵ خرداد و بلوار شهید روحانی منتقل شد که این موضوع یکی از ضرورت‌های ایجاد چهارراه در این نقطه است.

دهناد در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این سال گذشته در بلوار ۱۵ خرداد، هفت مورد فوتی ناشی از تصادف رخ داده است و بر همین اساس، بحث آرام سازی این مسیر مورد توجه تصمیم‌گیران شورای ترافیک استان قرار گرفت.

وی افزود: با این حال شورای اسلامی شهر قم در تلاش است تا هوشمند سازی در این تقاطع، تا حد زیادی مشکلات ترافیکی به وجود آمده در این مسیر را مرتفع سازد و با اجرای این طرخ قطعاً سرعت تردد نیز بیشتر خواهد شد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/33295