وی در ادامه گفت: در شش ماه نخست سال، هفت میلیون و ۱۸۰ هزار مرسوله پستی در قم جابهجا شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشتهاست، حجم بالای ترافیک مرسولات پستی در قم نشان از اعتماد بالای مردم به اداره کل پست استان است.
وی افزود: ۱۲۴ واحد پستی در قم فعال است که بخش قابل توجهی از آنها همچون دفاتر پیشخوان، نمایندگان پستی و کارگزاران روستایی، مرتبط با بخش خصوصی است که اداره کل پست استان قم با همکاری این مجموعهها توانسته با ارتقا عملکرد و رشد ترافیک پستی در سالجاری، مرسولات پستی مردم را به سرعت و با دقت جابهجا کند.
باقری منش در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات پست در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین علاوه بر ترافیک پستی روزانه استان که به طور میانگین شامل ۳۵ هزار مرسوله وارده و صادره است، بیش از ۴۰ هزار ترافیک گذرنامه دایمی داشتیم، همچنین تحویل گذرنامههای موقت و پاسخ به تقاضای مردم در مراجعههای حضوری به پست از دیگر اقدامهایی بود توسط ستاد اربعین اداره کل پست استان انجام شد.
وی بیان داشت: در بخشهای دیگر هم اداره کل پست استان قم عملکرد خوبی دارد و اکنون اطلاعات جغرافیایی ۹۵ درصد از اماکن قم به هنگام شده و دارای کد پستی ۱۰ رقمی است و روند تعیین کد پستی برای اماکن باقیمانده نیز با همکاری شهرداری درحال پیگیری است، همچنین شرکتهای گاز و برق به صورت برخط به سامانه پست برای دریافت کد پستی متصل هستند و دیگر نیازی به مراجعه مردم برای تاییدیه کد پستی نیست، شرکت آبفا استان نیز در حال اتصال به این سامانه است.
وی ادامه داد: اداره کل پست استان قم همواره برای تحول و نوآوری در انجام وظایفی که برعهده دارد، تلاش میکند و در همین رابطه به دنبال خدمترسانی هرچه بهتر به مراجعه کنندگان به پست هستیم و میکوشیم با بهروزسازی تجهیزات پاسخگوی نیازهای مردم بهویژه در بخش جابهجایی مرسولات پستی مرتبط با خریدهای آنلاین و تجارت الکترونیک باشیم.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/37011 |