وی با بیان اینکه در گام نخست با ایجاد ارتباط دوطرفه با شهروندان، امکان ثبت درخواست با عناوین پروانه، پایان کار، استعلام بانک و استعلام ادارات در هر ساعت از شبانهروز از طریق سامانه قمیار اجرایی شد، گفت: در این شرایط آن دسته از شهروندانی که به هر دلیلی امکان ثبت درخواست الکترونیکی را ندارند، میتوانند به دفاتر پیشخوان مراجعه و ثبت درخواست کنند.
رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم ادامه داد: در گام دوم برای تسریع و تسهیل صدور پاسخ استعلامات دفترخانهای (نقلوانتقال، ترهین و تفکیک)، در طی هماهنگی صورت گرفته با دفاتر اسناد رسمی، دیگر شهروندان نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری را نداشته و دفترخانه با استفاده از سامانه قمیار درخواست خود را ثبت کرده و از طریق همان سامانه جواب را دریافت میکند.
وی با تأکید بر اینکه برای دریافت پاسخ استعلام در گذشته نیاز به مراجعه حضوری شهروند جهت پرداخت عوارض نوسازی و درآمد بود که با زیرساختهای ایجادشده، امکان پرداخت غیرحضوری در همین سامانه برای دفترخانه و شهروندان فراهمشده است افزود: در درخواستهای آپارتمانی نیز بهمحض پرداخت عوارض نوسازی و درآمد، پاسخ استعلام بهصورت خودکار و الکترونیکی از طریق همین سامانه ارسال میشود و امیدواریم در برنامههای آتی، برای تمامی درخواستها ارسال خودکار پاسخ استعلام فراهم شود.
میررحیمی تصریح کرد: در تمامی درخواستها، از ثبت تا صدور هر نوع گواهی بهصورت مرحلهبهمرحله برای شهروندان پیامک ارسال میشود و آنان امکان پیگیری درخواست خود را از طریق تماس با شماره تلفنهای ۳۶۱۰۴۵۱۹ و ۳۶۱۰۴۷۵۹ را دارند.
وی در پایان به اصلاح ساختار فرآیندی همه درخواستها در جهت تسریع امور شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: تمامی این فرایندها مورد بازبینی قرار گرفته و تا حد امکان کوتاه شده است و این امر امکان صدور پاسخ استعلام در کمتر از یک روز کاری را فراهم کرده است.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/38461 |