وی افزود: در زمان حاضر توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر روش های تامین مالی پروژه برای تملک اراضی مسیر صورت گرفته است که در صورت تخصیص این اعتبار امیدواریم بخشی از هزینه های تملک اراضی تا پایان سال تامین شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای احداث این مسیر ریلی را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تکمیل مسیر طی 3 سال این رقم معادل 25 تا 30 هزار میلیارد تومان به ارزش روز برآورد می شود که 17 هزار میلیارد تومان هزینه اجرا و 3000 میلیارد تومان برای ارزیابی اراضی مورد نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون عملیات اجرایی 12 کیلومتر از سمت آستارا و 10 کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است و در صورت تامین بخشی از اعتبار تا پیش از پایان سال امیدواریم بخش های دیگر پروژه نیز فعال شود.
خادمی درباره عملیات اجرایی خطآهن رشت- کاسپین به عنوان بخش اول تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب افزود: عملیات اجرایی در این بخش از پروژه نیز در حال انجام بوده و در 15 کیلومتر از مسیر ریلگذاری صورت گرفته است. با توجه به مصوبات سفر رییس جمهور به استان گیلان و تخصیص بخشی از این اعتبارات امیدواریم تا بهار سال آینده این محور ریلی تکمیل شود.
خادمی تامین مصالح رودخانه ای در این محور را یکی از مشکلات اجرایی طرح اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با نشست های اخیر با استاندار و سایر مقامات به زودی تامین مصالح رودخانه ای مرغوب که برای اجرا مورد نیاز است تامین می شود.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/39476 |