printlogo


مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانه‌های استان قم:
۵۰۰ شغل به کمک بسیج کارگری قم تثبیت شد
کد خبر: 41643
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانه‌های استان قم گفت: سال گذشته ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی قم عارضه‌یابی شد و مشکلاتی که قابل‌پیگیری از ارگان‌های قم بود پیگیری شد و مشکلات ۳۵ واحد تولیدی مرتفع شد با این کار بیش از ۵۰۰ شغل تثبیت شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا سرهنگ علی ولایی صمد در نشست خبری تشریح نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته کار و کارگر که پیش از ظهر امروز در سالن شهید فخری زاده مجتمع آیت‌الله سعیدی برگزار شد اظهار داشت: از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت هفته کارگر نام‌گذاری شده است، ۹ اردیبهشت به یاد تشییع نمادین عبدالحسین برونسی روز بسیج کارگری نام‌گذاری شده است.

وی افزود: جامعه بسیج کارگری در حال مجاهدت هستند، سازمان بسیج کارگران سپاه قم در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، یکی از برنامه‌های بسیج کارگری طرح شهید کریمی باهدف برداشتن موانع  تولید و تسهیل گری تولید است.

وی بیان داشت: سال گذشته ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی قم عارضه‌یابی شد و مشکلاتی که قابل‌پیگیری از ارگان‌های قم بود پیگیری شد و مشکلات ۳۵ واحد تولیدی مرتفع شد با این کار بیش از ۵۰۰ شغل تثبیت شدند.

والایی صمد ادامه داد: در سال گذشته ۳ هزار بسته معیشتی صرفاً از طریق سازمان بسیج کارگری توزیع  شد البته از طریق گروه جهادی نیز بسته‌های مختلف معیشتی توزیع شد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانه‌های قم تأکید کرد: در سازمان بسیج کارگری قم به سمت سازی فرهنگ‌سازی بسته معیشتی حرکت می‌کنیم که کارفرما و کارخانه‌های در طی سال و به‌صورت  ماهانه توزیع بسته معیشتی را بین کارگران داشته باشند که در دوران کرونا این اتفاقات رخ داد و تا الان ادامه دارد.

وی افزود: ترمیم ۳۰ باب منزل مسکونی از دیگر اقدامات بسیج کارگری در سال گذشته بود، اعزام ۲ هزار دانش‌آموز، دانشجو و فرهنگی به راهیان پیشرفت ازجمله برنامه‌های بسیج کارگری بود که در این طرح افراد از کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی بازید داشتند این کار برای ارتقای فرهنگ تولید انجام‌شده و ادامه دارد.

والایی صمد عنوان داشت: طرح شهید برونسی در راستای کیفیت‌بخشی، تولید و توزیع کالای ایرانی است که یکی از دلایل راهیان پیشرفت در راستای همین طرح است تا فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایران صورت بگیرد .

وی اضافه کرد: در طول سال سفیران تولید بسیج کارگری در مدارس، دانشگاه و محل تجمع مردم مانند مساجد برای فرهنگ بخشی استفاده از  کالای ایرانی حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانه‌های قم با اشاره به اینکه قم ۱۰۰ شهید کارگر تقسیم انقلاب کرده است برنامه‌های هفته کارگر را تشریح کرده و بیان داشت:۵ اردیبهشت با آغاز هفته بسیج کارگری مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های در بیت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد همچنین ۶ اردیبهشت برنامه بازدید دانش آموزان از واحد تولیدی استان قم و حضور سفیران تولید در مدارس ،اهدای خون توسط جامعه کارگری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز ۷ اردیبهشت عطرافشانی گلزار شهدای امامزاده ابراهیم و گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه، و روز ۸ اردیبهشت  تجلیل از خادمان قرآنی جامعه کارگران، و روز ۹ اردیبهشت حضور گسترده کارگران در نماز جمعه و اجرای 
میز خدمت بوستان شهریار از دیگر برنامه‌های هفته کارگر خواهد بود. 

مسئول بسیج کارگران و کارخانه‌های استان قم خاطرنشان کرد: بازدید فرهنگیان مدیران فنی از واحد تولیدی، مراسم تجلیل از کارگران کار و تولید در شهرک شکوهیه ازجمله برنامه‌های هفته کارگر خواهد بود.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/41643