وی اظهار داشت: پس از داوریهای صورت گرفته، ۳۸ آثار از این استان رتبه کشوری را کسب کرد که نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشتهاست.
وی گفت: طی سالهای گذشته میانگین رتبههای کشوری که دانش آموزان و فرهنگیان قم کسب می کردند، ۱۱ مورد بود.
بیست و سومین جشنواره پرسش مهر در پاسخ به سوال "برای افزایش بهرهوری در آموزش و پرورش چه اقداماتی را باید انجام داد؟" در بخش فرهنگیان و در بخش دانش آموزی نیز "به نظر شما مدرسه خوب چه ویژگیهایی دارد؟" مهر ۱۴۰۱ از سوی آیتالله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور مطرح شده بود.
پرورش رویه پرسشگری دانش آموزان، ایجاد نشاط و شادابی ، ایجاد توانایی نقد و تحلیل دانش آموزان و کمک به معلمان، رشد و کشف استعدادهای برتر و آشنایی دوباره ذهن دانش آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از سه ماه از اهداف جشنواره ملی پرسش مهر میباشد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برگزاری پویش ملی فرهنگی و هنری علوی در بخش دانش آموزان اظهار داشت: در این پویش، استان قم هفت رتبه کشوری کسب کرد که سه رتبه آن اول بود.
وی افزود: این پویش در خصوص آثار مرتبط با میلاد حضرت امام علی(ع) بود.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اولین پویش ملی ایران سرسبز - ایران قوی نیز اشاره کرد و گفت: دراین پویش دانش آموزان و فرهنگیان قم ۹ رتبه کسب کردند که ۶ رتبه آن مربوط به دانش آموزان بود.
وی اظهار داشت: این پویش در قالب فیلم کوتاه ،نقاشی ،داستان ، اینفوگرافی و... درخصوص فعالیتها و توانمندیهای کشورمان ترتیب یافت.
۲۹۵ هزار و ۷۲ دانشآموز سال گذشته در یکهزار و ۵۴۸ مدارس این استان تحصیل میکردند که از این تعداد، ۲۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر معادل ۸۸ درصد در مدارس دولتی و ۳۶ هزار و ۵۸۸ نفر معادل ۱۲ درصد در مدارس غیردولتی بودند.
۵۶ درصد دانشآموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفهای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیشدبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل بودند.
۹۵ درصد دانشآموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل میکنند. ۵۰.۴ درصد دانشآموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر میباشد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/44533 |