printlogo


مسئول ستاد توسعه بازسازی عتبات و عالیات استان قم:
مردم قم رتبه نخست کمک به بازسازی عتبات را کسب کردند
کد خبر: 47435
مسئول ستاد توسعه بازسازی عتبات و عالیات استان قم با بیان اینکه مردم قم مقام اول را در کمک به ستاد بازسازی عتبات و عالیات را کسب کردند، گفت: همایش «نشان ارادت» جهت جمع‌آوری نذورات مردم قم برای بازسازی عتبات، سه‌شنبه ۱۷ بهمن در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» رضا حافظی در نشست خبری همایش «نشان ارادت» که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ستاد عتبات و عالیات کشور از سال ۸۲ تشکیل شد البته بازسازی و توسعه اماکن مقدس ۶ امام شیعه در عراق تاریخ طولانی دارد حتی پادشاهان نیز مصر بازسازی عتبات بودند.

مسئول ستاد توسعه بازسازی عتبات و عالیات استان قم ادامه داد: بازسازی عتبات از سال ۸۲ باتوجه‌به فعالیت‌های که داشت قابل‌قیاس با گذشته نیست ستاد بعد از مطالعاتی اهدافی را دنبال می‌کند که اصل هدف رفاه حال زائران است.

وی گفت: با افزایش زائران اهدافی دیگری نیز به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات اضافه شد که در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌باشد.

حافظی عنوان داشت: اهداف کوتاه‌مدت برای انجام اقدامات فوری و ترمیمی مانند سیستم بهداشتی، آب و..، اهداف میان‌مدت رفع نیازمندی‌های حرم‌های مطهر که در زمان حکومت صدام آسیب‌دیده بود از جمله ساخت حسینیه و‌ رواق‌ها و بیمارستان و...، بخش فعالیت‌های بلندمدت بود که جنبه توسعه‌ای داشت از جمله پروژه‌هایی تعریف شد از جمله ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و  صحن حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) بود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد قم از همان روزهای اول تشکیل شد و ۱۵ سال از عمر ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات قم گذشته و سالانه تعهداتی را باید انجام می‌دادیم و توفیقات زیادی حاصل شده و تعهدات عملی شده که نشان از ارادت مردم قم به اهل‌بیت علیهم‌السلام است. 

حافظی ادامه داد: در ۹ ماه اول سال جاری تعهدات قم برای توسعه و بازسازی عتبات و عالیات عملی شده است و مردم قم مقام اول را در کمک به ستاد بازسازی عتبات و عالیات را کسب کردند.

مسئول توسعه و بازسازی عتبات و عالیات ادامه داد: در ۳ماهه آخر سال جاری تعهدات جدیدی تعریف شده که روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه برنامه‌ای با عنوان «نشان ارادت» بعد از نماز مغرب و عشاء شبستان پیامبر اعظم به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد و مردم می‌توانند نذورات خود را برای بازسازی عتبات و عالیات اهدا کنند.

وی با بیان اینکه صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین را پشتیبانی می‌کنیم، اضافه کرد: البته یکی از نکات قابل‌توجه این است که اگر مردم نذر خاصی دارند در همان محل و حرم هزینه می‌شود و مردم می‌توانند خودشان تعیین کنند نذورات آن‌ها در کدام حرم‌ها هزینه شود.

حافظی اضافه کرد: دو صحن حرم حضرت زینب (س) که از سال ۱۳۹۴ در ۱۶۰ هزار مترمربع در ۴ طبقه در آغاز و در حال ساخت است و صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین با ۵ هزار مترمربع در ضلع شمالی حرم که سال ۱۴۰۳ تحویل داده خواهد شد از جمله برنامه‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات استان قم است.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات استان قم تصریح کرد: شهروندان می‌توانند نذورات خود را از طریق سایت https://atabat.org/fa/forms/39 و کد دستوری *۷۲# و دفتر ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات قم به آدرس خیابان مصلی جنوبی نبش کوچه ۱۸ پرداخت کنند.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/47435