printlogo


امام‌جمعه قم:
انتخابات مایه اقتدار نظام است
کد خبر: 49319
امام‌جمعه قم گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری یک صحنه عادی و معمولی نیست؛ بلکه میدان عمل و مایه اقتدار نظام است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر قم با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه و قضات آن باید از لحاظ حقوقی، فقهی و احکام دینی به‌عنوان نماد دانش و علم باشند و روزبه‌روز آن را تقویت کنند.
وی ادامه داد: استفاده از ابزار و فنّاوری‌های روز و پاسخ به‌موقع و دقیق و درعین‌حال سریع به دعاوی از دیگر مواردی است که قوه قضائیه باید آن را سرلوحه کارهای خود قرار بدهد.
اعرافی انتخابات ریاست‌جمهوری را موردتوجه قرار داد و گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری یک صحنه عادی و معمولی نیست؛ بلکه میدان عمل و مایه اقتدار نظام است؛ اما به شرطی که در گام اول با حضور حداکثری و در گام دوم با انتخاب اصلح باشد.
وی بیان داشت: همه دنیا از کشورهای دوست گرفته تا دشمن همه به این انتخابات چشم دوخته‌اند تا ببینند ملت ایران به چه میزان در انتخابات شرکت می‌کنند و این نشان از اهمیت حضور شما مردم است.
امام‌جمعه قم در خصوص ملاک‌های انتخاب اصلح نیز بیان داشت: ارزش‌های الهی، انقلاب و دستاوردهای انقلاب و خون پاک شهدا از جمله ملاک‌هایی است که مردم به آن توجه دارند و هر نامزدی که در این ویژگی‌ها را داشته باشد و بر آن تأکید کند قطعاً رأی نیروهای انقلابی را خواهد داشت.
وی به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مردم تجربه ای فتنه را دارند و دیدند که عده ای به قانون پایبند نبودند از همین رو باید راه را بر هرگونه فتنه و فتنه انگیزی بست.
اعرافی تصریح کرد: فردای انتخابات روز تلاش و کار است و این‌گونه نباشد که در فردای انتخابات ما شاهد از هم گسستگی و تخریب باشیم.
وی خاطر نشان کرد: از نامزدها و مردم انتظار می‌رود که پایبند اخلاق انتخابات باشند.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49319