printlogo


عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
اخلاق و انسانیت جز اولویت اول شهید رئیسی بود
کد خبر: 49332
عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در واقع پایه اصلی و اخلاقی دولت‌مداری در ایران بود، گفت: اخلاق و انسانیت جز اولویت اول شهید رئیسی بود.
عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اینکه حکمرانی اسلامی به مجموعه‌ای از آموزه‌ها و معارف دینی برمی‌گردد، اظهار داشت: در حکمرانی اسلامی پایه اصلی اخلاق است.
وی ادامه داد: حکمرانی اسلامی باید بر پایه اخلاق باشد و اگر بر پایه اخلاق و انسانیت نباشد نمی‌تواند مصداق حکمرانی اسلامی قلمداد شود.
عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به دولت شهید رئیسی، ابراز داشت: اگر بخواهیم حکمرانی اسلامی را بر پایه‌های اخلاقی و انسانی  در نظر بگیریم می‌توانیم رگه‌های آن را در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی دید.
وی اضافه کرد: شهید رئیسی از همان ابتدا که وارد عرصه رقابت سیاسی در ریاست‌جمهوری شد سعی کرد اخلاق را رعایت کند و حتی جایی که می‌توانست رقبای خود را بر اساس مسئولیت آنها زیر سؤال ببرد این کار را نکرد.
فراتی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در واقع پایه اصلی و اخلاقی دولت‌مداری در ایران بود، افزود: طبیعتاً این رویکرد او می‌توانست درس بزرگی برای سیاست‌مداران در سطح مختلف سیاست‌ورزی باشد.
وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند در این عرصه وارد شوند باید از اخلاق شروع کنند در غیر این صورت تا انتهای فعالیت خود با بی‌اخلاقی حکمرانی خواهند کرد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49332