printlogo


هر روز با یک شهید؛
نوای اذانش، رزمنده‌ها را منقلب می‌کرد
کد خبر: 49341
در زندگی‌نامه شهید حسین مالکی‌نژاد از زبان برادر شهید می‌خوانید: وقتی حسین اذان می‌گفت خیلی از بچه‌های رزمنده، تحت تاًثیر حزن صدای او قرار می‌گرفتند و گاه در گوشه‌ای کز کرده و از عمق جان می‌گریستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»شهید حسین مالکی‌نژاد از شهدای شاخص استان قم است که در سال ۱۳۶۲ تنها ۱۲ سال داشت که وارد جبهه شد و در سن ۱۶ سالگی به شهادت رسید.

 در ادامه زندگی‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

 وی در سال ۱۳۴۹ در شهر مقدس قم در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. او همچون سایر اعضای خانواده‌اش از مداحان مخلص اهل‌بیت علیه‌السلام شد.
 حسین گروه سرودی داشت که هم تک‌خوان و هم مسئول گروه بود. آنها در یکی از صبحگاه‌های مشترک سپاه قم شرکت می‌کنند و سرود می‌خوانند.

 از زبان برادر شهید می‌خوانید:

وقتی حسین اذان می‌گفت خیلی از بچه‌های رزمنده، تحت تاًثیر حزن صدای او قرار می‌گرفتند و گاه در گوشه‌ای کز کرده و از عمق جان می‌گریستند.

حسین قبل از اینکه مداح جبهه‌ها باشد به‌عنوان رزمنده در گردان‌های رزمی به انجام‌وظیفه مشغول بود و در کنار آن به مداحی نیز می‌پرداخت.
 او در عملیات متعددی شرکت کرد. از والفجر ۴ تا کربلا ۸ در همه عملیات‌ها شرکت کرد و بعد از عملیات در دشت خونین شلمچه به خیل شهدا پیوست.

  او در تاریخ دوم مردادماه ۱۳۶۶ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور پرشکوه مردم تشییع شد و در جوار هم‌سنگرانش و در گلستان شهدای علی ابن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49341