printlogo


یادداشت؛
اصلح انقلابی
کد خبر: 49436
زمانی که صحبت از تداوم راه شهید جمهورمان می‌شود باید به ویژگی‌ها و معیارهای رئیس‌جمهور منتخب که قرار است آن را انتخاب کنیم، توجه کافی داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» جمهوری اسلامی ایران را می‌توان به‌عنوان یک نماد در منطقه‌ای مثال زد که در آن مردمش هیچ رابطه‌ای با صندوق انتخابات ندارند.

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از ابتدا تاکنون به یاد ندارند که در انتخاباتی شرکت کرده باشند و حکومت یک‌طبقه اشرافی خاص بر آن دیکته شده است.

حال این را مقایسه کنید با کشوری که در طی ۴۵ سال گذشت میانگین هر سال یک انتخابات داشته و در آن مردم تمامی ارکان نظام را با انتخاب خودشان تعیین می کنند.

در واقع مردم‌سالاری دینی در رأس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این مهم نشان‌دهنده ماندگاری و دوام انقلاب شده و در واقع پشتوانه مردمی نظام تمامی تهاجم‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کرده است.

در این میان در بررسی دولت‌های مختلفی که در کشور اداره قوه مجریه را بر عهده داشتند می‌بینیم که چگونه رئیس‌جمهوری اولویتش انقلاب و ارزش‌های آن می‌شود و چگونه رئیس‌جمهوری دل در گرو کشورهایی می‌بندد که در طی این ۴۵ سال از هیچ کوششی برای براندازی نظام فروگذار نبودند.

ازاین‌رو زمانی که صحبت از تداوم راه شهید جمهورمان می‌شود باید به ویژگی‌ها و معیارهای رئیس‌جمهور منتخب که قرار است آن را انتخاب کنیم، توجه کافی داشته باشیم.

شاید اساسی‌ترین ویژگی یک رئیس‌جمهور این است که حس وطن‌دوستی داشته باشد و به دشمن لبخند نزد.

ظرفیت‌های داخل را بشناسد و بر توسعه آن تأکید کند نه این بگوید دشمن شما با یک موشک شما را با خاک یکسان می‌کند.

در ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور باید بگوییم شخصی باشد که در ایام سختی و مشکلات مانند کرونا در بین مردم حضور داشته باشد نه این که خود را حبس کند و از راه دور به فکر حل مشکلات باشد.

فردی را باید انتخاب کنیم که به‌مانند شهید جمهور عزیزمان ساعت ۴ بامداد از سفر روسیه برسد و صبح ساعت ۸ سفر استانی خودش را برود تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرد .

با مخالفان خود با رعایت ادب و انصاف صحبت کند و به‌مانند شهید رئیسی با عمل خوب و کار شبانه‌روزی پاسخ آن‌ها را بدهد نه این با ابزار زور و شکایت بخواهد منتقدان خود را آرام کند.

در دولت سه‌ساله شهید رئیسی بودند افرادی که تهمت‌های ناروا و بی جا زدند؛ اما پاسخ شهید جمهور ما تنها و تنها خدمت به مردم بود و حتی با ابزار رسانه هم جواب آن‌ها را نداد، افرادی که بعد از شهادت ایشان حتی گریستند و بر این نجابت و اخلاق کریمانه وی تأکید کردند.

بله درست فهمیدید فرق می‌کند که چه کسی رئیس‌جمهور باشد و چه کسی نباشد.

در این میان بدرقه میلیونی شهید رئیسی نشان داد که تا چه اندازه مردم به وی علاقه داشتند و قدر زحمات شبانه‌روزی وی را به‌خوبی دادند.

به‌هرحال انتخاب فردی اصلح که بتواند راه شهید رئیسی را ادامه بدهد برای ما یک امر واجبی است که ان‌شاءالله در روز هشتم تیرماه به‌خوبی آن را عملیاتی خواهیم کرد.

 

حجت‌الاسلام محمد نوری




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49436