printlogo


قم فردا گزارش می‌دهد؛
انتخابات یک تکلیف مهم ملی و سیاسی است
کد خبر: 49568
انتخابات یک تکلیف مهم ملی و سیاسی است و حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق‌های رأی، نشان از اهمیت داشتن جامعه و سرنوشت کشور برای مردم و ساخت آینده‌ای بهتر برای فرزندان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» امروزه، تعیین سرنوشت سیاسی و مدیریت اجتماعی مردم، با انتخابات صورت می‌گیرد و از این طریق، در دست‌گرفتن امورات سیاسی و مدیریتی کشور، به مدت چند سال به شخص یا اشخاصی واگذار می‌گردد و همچنین انتخابات در کشورهای مدعی دموکراسی و متمدن، تنها وسیلهٔ انتقال قدرت و جابه‌جایی مسئولین کشور است که به‌تبع آن جابه‌جایی مدیران کلان لشکری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی... نیز، صورت می‌گیرد.
انتخابات یک تکلیف مهم ملی و سیاسی است و حضور حداکثری و پرشور در پای صندوق‌های رأی، نشان از اهمیت داشتن جامعه و سرنوشت کشور برای مردم و ساخت آینده‌ای بهتر برای فرزندان است.
دور دوم انتخابات از اهمیت بیشتری نسبت به دور اول برخوردار است؛ زیرا دور دوم نتیجه‌گراست و رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، زیرا مردم صحبت‌ها و برنامه‌های کاندیداها را شنیده‌اند و برای انتخاب خود دلیل و برهان عقلانی دارند به همین دلیل لازم است که نامزدها با همان شور و شوقی که در مناظرات دور اول حاضر می‌شدند در دور دوم نیز حضور پیدا کنند و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری‌فر در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» اظهار داشت: هم به لحاظ شخص منتخب هم به لحاظ مجموع آرا انتخابات دور دوم بسیار مهم است؛ زیرا هر دو جریان در دور دوم نماینده دارند و کسی نمی‌تواند بگوید که فقط یک جریان حضور دارد پس مردم بهتر می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.
وی گفت: رقابت دور دوم بسیار نزدیک و تنگاتنگ است مردم با حضور و مشارکت سبد آرای ملی را بالا ببرند تا هزینه دفاع از کشور کاهش پیدا کند و رئیس‌جمهور منتخب هم با پشتوانه بسیار بزرگی برای دفاع از حقوق مردم در عرصه‌های مختلف وارد عمل شود.
معمولاً نرخ مشارکت در دور دوم در انتخابات مجلس کمتر می‌شود، اما در انتخابات ریاست‌جمهوری این‌گونه نیست و نرخ مشارکت بیشتر هم می‌شود. در دور دوم مناظره‌ها دونفره است، بنابراین مواضع و تفاوت نامزدها شفاف‌تر می‌شود و این می‌تواند مشارکت را تا حدی افزایش دهد.
علیرضا گلچین پور فرماندار شهرستان کهک در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» اظهار داشت: به‌جرئت می‌توان گفت که شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از شرکت در انتخابات دور اول نیز از اهمیت بالا و ویژه برخوردار است، در دور اول ۴ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر بودند و مردم  هم برابر آنچه که در تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها مشاهده کردند به این چهار کاندیدا رأی دادند.
وی افزود: در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیداها باید نصف به‌علاوه یک رأی از کل شرکت‌کنندگان را به دست می‌آوردند تا به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب برگزیده شوند، اما در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزیده کسی خواهد بود که بیشترین رأی را به خود اختصاص دهد.
فرماندار شهرستان کهک بیان داشت: آینده کشور و آینده مردم به این انتخابات گره‌خورده است و اگر فردا اصل انتخاب شود ان‌شالله بتواند کشور را به‌درستی اداره کند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در درجه اول مشارکت بالا بسیار مهم است و در مرحله بعدی انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است؛  زیرا بهتر می‌تواند امورات کشور را پیش ببرد.
وی ابراز داشت: فرد اصلح بهتر می‌تواند که مشکلات مردم و دغدغه‌هایی که دارند را پیگیری کند و با شور و حالی که مردم در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری داشتند ان‌شالله در دور دوم انتخابات نیز شرکت کنند.
کوتاهی در شرکت در انتخابات به هر دلیلی، علاوه بر این که یک نوع بی‌تفاوتی در قبال سرنوشت خود و جامعه به شمار می‌رود، یک نوع بی‌غیرتی در قبال مسائل دینی و مذهبی نیز، محسوب می‌شود؛ زیرا حاشیه‌نشینی و نداشتن حضوری فعال و نقش‌آفرین در انتخابات، ممکن است باعث روی کار آمدن افراد ناشایست، سکولار و دین‌ستیز شده و افزون بر بی‌کفایتی آنها در مسائل سیاسی، تأثیر منفی بر انجام مسائل دینی و مذهبی و امورات معنوی بگذارد.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49568