printlogo


مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری قم خبر داد:
استفاده از ظرفیت نخبگان در حل معضلات زیست‌محیطی
کد خبر: 49570
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری قم گفت: سلسله‌نشست‌های با سازمان حفاظت محیط‌زیست استان قم برگزار شده تا از ظرفیت‌های نخبگانی و دانش‌بنیانی پارک علم و فناوری برای حل مشکلات آلایندگی صنایع استفاده شود که این طرح‌ها نیز است.
هادی سالاری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: فن‌بازار دو سال است که تشکیل شده است، فن‌بازار مرکز تبادل فناوری کشوری است که عرضه‌کنندگان فناوری و دانش‌بنیان ازیک‌طرف و شرکت‌های صنعتی و اجرایی که نیاز فناوری دارند از طرف دیگر در این مرکز به تبادل نیازها و دانشی که در راستای توسعه و پیشرفت دارند می‌پردازند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان قم ادامه داد: مسئله پسماندها که یکی از آلوده‌کننده‌های محیط‌زیست است یکی از برنامه‌های فن‌بازار است که البته دغدغه صنایع نیز است تا این آلایندگی پسماند تولید شده را برطرف کنند و شامل جریمه‌های محیط زیستی نشوند و از طرفی راندمان و بهره‌وری بالایی را کسب کنند.


مدیر فن‌بازار منطقه استان قم: مسئله پسماند و آلایندگی هوا نیز موردتوجه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک علم و فناوری استان قم قرار گرفته است برخی از شرکت‌ها و صنایع هستند که پسماندها و آلایندگی‌هایی هم دارند که ارزشمند است و پسماندهایی تولید می‌شود که دارای ارزش اقتصادی است و بدون اطلاع از آن این پسماند یا به شکل نادرست دفع شده و یا به قیمت ارزان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی در قم و کشور وجود دارند که این پسماندها را شناسایی کرده و مواد ارزشمند آن را جداسازی می‌کنند، در مواردی کارخانه‌های تولید مس و بازیافت مس که از دوده‌های مس را به‌سختی دفع می‌کردند؛ اما شرکت‌های دانش‌بنیان متوجه شدند در این دوده‌ها مواد مسی با خلوص بالا وجود دارد که از بین می‌رود؛ اما این شرکت‌ها با فرایند شیمیایی دودها را از مس جدا کردند.


مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان قم عنوان داشت: در همین راستا با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم جلساتی برگزار شد تا از ظرفیت نخبگانی شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات زیست‌محیطی استفاده شود و سلسله‌نشست‌های با صنایع مختلف استان قم برگزار می‌شود تا این صنعتگران را با موضوع فن‌بازار و دانش‌بنیان آشنا کنیم تا مشکلات زیست‌محیطی آنها را حل شود.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/49570