printlogo


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم:
۸ هزار و ۳۰۰ تشکل مردمی در قم فعال است
کد خبر: 50292
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: افزون بر هشت هزار و ۳۰۰ تشکل مردمی در قالب سمن‌ها، نهادهای مسجد محور، مؤسسات فرهنگی و گروه‌های جهادی در قم ثبت شده و مشغول فعالیت هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین غریب افزود: رسیدگی به معیشت و درمان خانواده‌های بیماران کم‌برخوردار، سالمندان، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست، خدمات فرهنگی و آموزشی و محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین محورهای فعالیت تشکل‌های مردمی استان قم است.
وی با تأکید بر اینکه تشکل‌های مردمی بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی هستند، بیان کرد: دوران کرونا، دفاع مقدس و برگزاری انتخابات متعدد از نمونه‌های بارز اهمیت حضور تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در پیشبرد اهداف کلان نظام است.
غریب با اشاره به احصای نیازها و موانع فعالیت تشکل‌های مردمی، عنوان کرد: مطالبات این تشکل‌ها طی سه سال گذشته با حضور دستگاه‌های متناظر با فعالیت تشکل‌ها در قالب جلسات تخصصی برگزار و مصوبات لازم برای اثرگذاری بیشتر این گروه‌ها در جامعه، مصوب شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با اشاره به تقسیم‌بندی تشکل‌های مردمی به گروه‌های تخصصی، ابراز کرد: عدم شناخت درست تشکل‌های مردمی از ظرفیت‌های یکدیگر از مشکلات اساسی فعالیت این تشکل‌ها در استان قم است.
وی توزیع بسته‌های تحصیلی را از اقدام‌های مهم تشکل‌های مردمی قم یادکرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های برخط در توزیع بسته‌های تحصیلی دانش‌آموزان کم‌بضاعت از انحراف در توزیع این بسته‌ها جلوگیری به‌عمل‌آمده است.
غریب خاطرنشان کرد: وضعیت استان در موضوع برخی از آسیب‌ها مانند اعتیاد، فرزندآوری، ازدواج و طلاق مناسب نیست و یکی از برنامه‌های آینده استان ورود تشکل‌های مردمی به این حوزه‌هاست.


انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50292