printlogo


استاد حوزه علمیه قم:
مسلمانان با اتحاد توطئه دشمنان را خنثی کنند
کد خبر: 50572
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وحدت دولت‌های اسلامی عامل نابودی اسرائیل است، گفت: مذاهب مختلف باید با هوشیاری و اتحاد کلمه توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.
حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با علمای اهل سنت، اظهار داشت:  رهبر انقلاب در هفته‌ای که با نام هفته وحدت نام‌گذاری شده در دیدار جمعی از علمای اهل سنت فرمودند وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است. این جمله دقیق‌ترین تعریفی است که از مفهوم وحدت در اندیشه اسلامی می‌توان ارائه داد.
وی ادامه داد: علت اصلی مشکلات جهان اسلام در طول قرن‌ها را به جرات می‌توان فقدان وحدت بین مذاهب اسلامی دانست.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در تاریخ معاصر جهان اسلام مهم‌ترین تلاش دشمنان اسلام ایجاد تفرقه میان مسلمانان برای سلطه بر آنان بوده است. ازاین‌رو از دیرباز وحدت جهان اسلام، آرمان تمام مصلحان و دلسوزان واقعی امت اسلامی بود و آنان برای تحقق این آرمان مجاهدت‌های فراوان نموده‌اند.
وی اضافه کرد: ملاک وحدت در اسلام، اتحاد بر سر مشترکات و اصول مشترک است. در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران خداوند می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» خداوند در این آیه چنگ زدن به ریسمان الهی را شرط عدم تفرقه مسلمانان می‌داند یعنی وحدت باید بر سر اصول و محور مشترکی که همه مسلمانان به آن اعتقاددارند باشد.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده خاطرنشان کرد: همه مسلمانان به وحدانیت الهی و رسالت پیامبر اکرم (ص) اعتقاددارند؛ به معاد ایمان‌دارند؛ همه به‌سوی یک قبله نماز می‌خوانند و قرآن کریم را کلام خدا و اطاعت از دستورات آن را واجب می‌دانند. این اصول مشترک و مورد اعتقاد همه مسلمانان جهان و مذاهب اسلامی است و می‌تواند مسلمانان را با هم در برابر دشمنان اسلام متحد سازد.
وی عنوان کرد: قرآن کریم هم امر به وحدت نموده است. البته این به معنای یک دست شدن تمام دیدگاه‌ها و عقاید همه مذاهب اسلامی نیست. همچنان که اصل اختلاف‌نظر در هر جامعه و گروهی امری طبیعی است، در مذاهب اسلامی نیز دیدگاه‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما اصول مشترک است.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: از توطئه‌های دشمنان این است که با ابزار متنوع ازجمله رسانه‌های مختلف سعی می‌کنند با دامن زدن به اختلافات فرعی میان مسلمانان تفرقه بیاندازند تا منافع نامشروع خود را تأمین کنند. مذاهب مختلف باید با هوشیاری و اتحاد کلمه این توطئه‌ها را خنثی کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله غزه ، تأکید کرد: مشکل اصلی امروز جهان اسلام، تفرقه میان مسلمانان است و این مسئله بزرگ‌ترین مصائب بشری را برای کشورهای اسلامی به وجود آورده است. این مشکل بزرگ جز با وحدت مسلمین برطرف نخواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر اختلاف میان دولت‌های حاکم بر کشورهای اسلامی نبود و مسلمانان همه یکدست و متحد بودند هرگز اسرائیل به وجود نمى‏آمد؛ اگر اختلاف نبود اسرائیل تا حالا نمى‏ماند، فلسطین غصب شده باقى نمى‏ماند؛ و رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌توانست این کشتار وحشیانه را در غزه به راه بیاندازد.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده ادامه داد: خداوند در سوره انفال آیه ۴۶ می‌فرماید: «وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم» بر مبنای این آیه، خداوند می‌فرماید با هم نزاع و کشمکش نکنید، تا مقابل دشمنان سست نشوید، و قدرت و شوکت شما از میان نرود.
وی بیان کرد: اختلاف مسلمانان باعث ضعف آنان در برابر سلطه و زورگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است. پیروزی سریع ملت فلسطین و پاک شدن منطقه از لوث وجود صهیونیست‌ها در گرو وحدت مسلمانان است؛ امروز قلب صدها میلیون مردم مسلمانان سراسر جهان با مردم مظلوم فلسطین است و اگر برخی از دولت‌های به‌ظاهر مسلمانان و سران خودفروخته کشورهای عربی و اسلامی با این توده عظیم مسلمانان همراهی نکنند جبهه متحد مقاومت درنهایت پیروز خواهد شد و حاکمان فاسد و وابسته عربی را نیز سرنگون خواهند کرد.



انتهای خبر /160

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50572