printlogo


در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
تأثیر تمرینات مقاومتی بر پوکی‌استخوان
کد خبر: 50646
مدرس دانشگاه با اشاره به تأثیرات تمرینات مقاومتی گفت: تمرینات مقاومتی می‌تواند در بهبود تراکم استخوان، بهبود خواب، کاهش زوال عقل، کاهش بیماری قلبی و متابولیک، کاهش افسردگی و سرطان در همه افراد به‌خصوص در افراد میان‌سال می‌تواند مؤثر باشد.
 محدثه افراز کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به بیماری پوکی‌استخوان اظهار داشت: پوکی‌استخوان یک بیماری استخوانی متابولیکی است که با ازدست‌دادن قابل‌توجهی از توده استخوان و تحلیل بافت استخوانی مشخص می‌شود.
 وی با اشاره به افزایش شکستگی‌ها به دلیل پوکی‌استخوان بیان داشت: بیماری پوکی‌استخوان کیفیت و استحکام استخوان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و خطر شکستگی را افزایش می‌دهد که این شکستگی‌ها بر عضلات و سیستم‌های اسکلتی تأثیر می‌گذارند و باعث درد مزمن، ازدست‌دادن ظرفیت عملکرد و به‌خطرافتادن کیفیت زندگی افراد می‌شود.
 کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش با اشاره به مصرف مکمل برای پوکی‌استخوان گفت: سالیانه افراد زیادی در همه کشورها دچار بیماری پوکی‌استخوان می‌شوند که از داروهای متفاوتی استفاده می‌کنند؛ بیشترین دارو و مکملی که افراد در جهان استفاده می‌کنند مکمل کلسیم و ویتامین دی است.
 وی با اشاره به بازسازی مداوم بافت استخوان ابراز داشت: بافت استخوان به طور مداوم بازسازی و به‌عنوان یک بافت پویا شناخته می‌شود که با محرک‌های مختلف مانند تمرینات بدنی و ارتعاشات مکانیکی سازگار است.
 مدرس دانشگاه با اشاره به حفظ و افزایش توده استخوانی عنوان کرد: در حین فعالیت‌های بدنی می‌توانیم نیروهای مکانیکی را از طریق نیروهای واکنشی زمین و انقباضات عضلانی بر استخوان اعمال کنیم که منجر به حفظ یا افزایش توده استخوانی می‌شود.
 وی با اشاره به تأثیر محرک‌های مکانیکی بر بافت استخوان گفت: طی مطالعات انجام شده، محرک‌های مکانیکی برای بافت استخوان مفید هستند؛ از جمله فعالیت‌هایی تأکید شده برای تأثیر بهتر بر بافت استخوان می‌توان، فعالیت‌های آبی و فعالیت‌هایی قدرتی که باتوجه‌به وزن بدن، وزنه‌های آزاد و تمریناتی که با انواع توپ‌های قدرتی انجام می‌شوند را نام برد.
 افراز با اشاره به تأثیر تمرینات مقاومتی بر عملکرد افراد مبتلا به پوکی‌استخوان بیان داشت: علی‌رغم تأثیر تمرینات مقاومتی بر توده استخوان و متابولیسم، بررسی سیستماتیک تأثیر تمرینات مقاومتی بر عملکرد افراد مسن مبتلا پوکی‌استخوان نشان داده که مداخلات با استفاده از تمرینات مقاومتی بر حوزه عملکرد و فعالیت بدنی تأثیر مفیدی دارد.
 وی با اشاره به ویژگی‌های تمریناتی که باعث تشکیل استخوان می‌شوند، گفت: مطالعات نشان داده که تمریناتی که باعث تشکیل استخوان می‌شوند معمولاً دارای ویژگی‌هایی نظیر پویایی، شدت زیاد و مدت‌زمان کوتاه محرک هستند.
 مدرس دانشگاه با اشاره به تأثیرات تمرینات مقاومتی خاطرنشان کرد: تمرینات مقاومتی می‌تواند در بهبود تراکم استخوان، بهبود خواب، کاهش زوال عقل، کاهش بیماری قلبی و متابولیک، کاهش افسردگی و سرطان در همه افراد به‌خصوص در افراد میان‌سال می‌تواند مؤثر باشد.



انتهای خبر /


 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50646