printlogo


در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
اهمیت فراگیری هوش مصنوعی
کد خبر: 50681
مسئول غرفه هوش مصنوعی گفت: کشوری مانند آمریکا که تولیدکننده هوش مصنوعی است ایران را در استفاده از این علم همچون مسائل دیگر تحریم کرده و اجازه استفاده از آن را به ایران نمی‌دهد، پس باید با فراگیری کامل این علم زمینه تولید آن را فراهم کنیم.
سید محمدصادق اسلامی مسئول غرفه هوش مصنوعی در نمایشگاه یاد یاران در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   با اشاره به رشد هوش مصنوعیدر چندسال گذشته اظهار داشت: از حدود ۱۰ سال قبل تا به امروز هوش مصنوعی کم‌کم مسیر رشد خود را فراهم کرده و با سرعت حیرت‌آوری در حال بروز رسانی خود است و زمانی که به این تغییرات نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم که سرعت تغییرات در هوش مصنوعی به‌قدری از زیاد است که انسان به این تغییرات نمی‌رسد.
 وی با اشاره به محیا کردن شرایط برای تسلط بر هوش مصنوعی بیان داشت: در حال حاضر هوش مصنوعی تحت اختیار کشورهایی است که با ما ملت ایران دشمنی دارند؛ اما ما باید بتوانیم همچون تسلط بر دانش انرژی هستی بر این علم نوظهور تسلط پیدا کنیم؛ با بتوانیم در لایه‌های مختلف این علم وارد شویم و تولیدکننده این دانش باشیم نه صرفاً استفاده‌کننده از آن باشیم.
 اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: کشوری مانند آمریکا که تولیدکننده هوش مصنوعی است ایران را در استفاده از این علم همچون مسائل دیگر تحریم کرده و اجازه استفاده از آن را به ایران نمی‌دهد، پس باید با فراگیری کامل این علم زمینه تولید آن را فراهم کنیم.
 وی با اشاره به نگرانی مردم درباره هوش مصنوعی بیان داشت: یکی از نگرانی‌های بشر در مورد هوش مصنوعی غلبه آن بر بشر است که اغلب در فیلم‌های هالیوودی از سال‌های قبل به نمایش گذاشته شده؛ بحث تقابل روبات با انسان و پیشرفت هوش مصنوعی تا جایی که دیگر نیازی به انسان نداشته باشد و زمانی که دیگر نیازی به انسان نداشته باشد یکی از مسائلی که مطرح می‌شود ازبین‌بردن انسان و مقابله با انسان است.
 مسئول غرفه هوش مصنوعی با اشاره به در دست‌گرفتن هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: به‌عنوان شخصی که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و مسلمان هستیم نگاهی به آینده داشته باشیم به‌طوری‌که باید در آینده نسبت به هوش مصنوعی برتری پیدا کنیم و حتی یک گام جلوتر از هوش مصنوعی باشیم، بتوانیم حرکت و مسیر هوش مصنوعی را پیش‌بینی کنیم و مدیریت این علم را در دست بگیریم و اجازه ندهیم هوش مصنوعی مدیریت زندگی ما را در دست خود گیرد.
 وی با اشاره به استفاده دشمن از هوش مصنوعی علیه ایران گفت: در حال حاضر بسیاری از مسائل روز دنیا تحت‌تأثیر هوش مصنوعی است از جمله جنگی در حال حاضر در حال وقوع است و در آینده بیشتر خواهد شد نظیر جنگ اقتصادی، جنگ مالی و جنگ نظامی که دشمن از هوش مصنوعی علیه ملت ایران استفاده می‌کند.
 اسلامی با اشاره به مقابله بر علیه فتنه‌های دشمن بیان داشت: جوانان و حتی آحاد مردم باید با فراگیری هوش مصنوعی نسبت به آن مسلط شوند و تاحدامکان از این علم عقب نباشیم که لازمه این امر آگاهی بیشتر مردم با این علم است و امیدواریم که هرچه زودتر به کشورهای ابرقدرت در زمینه هوش مصنوعی تبدیل شویم.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150


 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50681