printlogo


مدیرعامل شرکت گاز استان قم:
نکات ایمنی در نصب وسایل گازی رعایت شود
کد خبر: 50775
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه باید با رعایت برخی نکات ساده در مصرف گاز صرفه کنیم، گفت: با توجه به فرا رسیدن روزهای سرد شهروندان در نصب وسایل گازسوز حتما برخی نکات ساده ایمنی را رعایت کنند.
مرتضی خوش‌لهجه در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرد، اظهار داشت: تاکید همیشگی ما بر صرفه جویی و مصرف بهینه گاز است.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید گاز و انتقال آن محدود است به همین دلیل برای جلوگیری از افت فشار گاز و حفظ پایداری جریان گاز باید مسئله صرفه جویی و مصرف بهینه را جدی بگیریم.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به برخی نکات ساده در جهت صرفه جویی، گفت: برخی اقدامات ساده در منزل مانند بستن درزهای درب و پنجره ها، عایق بندی موتورخانه ها، پوشیدن لباس مناسب در منزل و استفاده از پتو اضافه هنگام خواب می توان در مسیر صرفه جویی حرکت کرد
خوش لهجه در ادامه با اشاره به رعایت نکات ایمنی در فصل سرما، بیان کرد: با شروع فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی هم شروع می شود به همین دلیل باید نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری رعایت شود.
وی اضافه کرد: احتراق ناقص گاز باعث ایجاد خطرات جانی برای انسان می شود و همچنین تولید گاز مونوکسیدکربن در وسایل گازی عامل شایع در مرگ و میر است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه مرگ با مونوکسیدکربن مرگ خاموش نام دارد، خاطرنشان کرد: مرگ خاموش به این دلیل است که این گاز نه بود، نه مزه و نه رنگی دارد و در صورت نشدی آرام آرام فرد را دچار مسمومیت و در نهایت به سمت مرگ می برد.
وی عنوان کرد: در نصب بخاری حتما باید به مسئله شیلنگ و لوله بخاری دقت بیشتری شود تا هم بست های شیلنگ درست بسته شود تا نشتی گاز نداشته باشد و هم لوله بخاری گاز خطرناک را به بیرون هدایت کند.
خوش لهجه در ادامه با اشاره به اینکه بخاری باید در جای مناسب و بدون از ایجاد احتراق نصب شود، گفت: برای بخاری باید از شیلنگ های مخصوص استفاده شود و هر شیلنگی به درد انتقال گاز تا بخاری نمی خورد همچنین باید بعد از نصب آزمایش نشتی گاز صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: مسئله بعدی در خصوص ایمنی دودکش و مسیر خروج گاز از بخاری است که باید مسدود نباشد. همچنین در انتهای دودکش باید از کلاهک اچ استفاده شود.



انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50775