printlogo


رئیس اداره نگهداری راه‌های قم خبر داد:
تأمین اعتبار برای بهسازی راه‌های قم
کد خبر: 50793
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: برای بهسازی و اصلاح نقاط بحرانی راه‌های این استان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مجتبی نوروززاده بیان کرد: بودجه اختصاص‌یافته امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است.

 وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای بهسازی راه‌های این استان، گفت: از ابتدای امسال بهسازی محور نیزار به قم به طول ۱۰ کیلومتر بااعتبار ۶۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 وی ادامه داد: همچنین بهسازی محور قم به قنوات از محدوده مرکز تعویض پلاک تا روستای مبارک آباد نیز به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۶۰ میلیاردتومانی نهایی شده است.

 نوروززاده ادامه داد: بهسازی ۱۰ کیلومتر از جاده قم به جعفریه نیز از ابتدای امسال نهایی شده و تنها ۱.۵ کیلومتر از این جاده در محدوده قلعه سنگی و منطقه دام شهر هنوز اصلاح و بهسازی نشده است.

 وی یادآور شد: از مجموع ۱۵ کیلومتر محور راهجرد به سلفچگان نیز تاکنون ۱۲ کیلومتر از آن بهسازی و نقاط بحرانی آن برطرف شده است.

 نوروززاده با اشاره به وضعیت محور قدیم قم به کاشان نیز گفت: اصلاح نقطه حادثه‌خیز این محور در محدوده پادگان خیبر به طول پنج کیلومتر از تیرماه امسال آغاز و اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: لکه‌گیری این محور به طول ۱۷ کیلومتر انجام شده و خط‌کشی آن در حال انجام است.

 وی در پایان گفت: بهسازی آزادراه امیرکبیر به طول ۲۰۸ کیلومتر مهم‌ترین پروژه بهسازی اداره کل راهداری استان قم است که برای اجرای آن یک هزار میلیارد تومان اعتبار، اختصاص‌یافته است.

 در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

 استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50793