printlogo


خطیب جمعه قم:
شهید نصرالله خالق لبنان منسجم و متحد است
کد خبر: 50805
خطیب نمازجمعه قم با اشاره نقش‌آفرینی سید مقاومت در منطقه گفت: شهید سیدحسن نصرالله لبنان منسجم و متحد را خلق کرد؛ اما این شهید از لبنان فراتر رفت و در تولید گفتمان نوین مقاومت و شکل‌گیری محور مقاومت به‌عنوان قدرت بی‌بدیل در منطقه نقش‌آفرین بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ در مصلی قم با اشاره عملیات وعده صادق اظهار داشت: روزی ما از اولین امکانات و تجهیزات نظامی محروم بودیم، ولی امروز قدرتی هستیم که جهان با عملیات وعده صادق، ملت ایران را نگاه می‌کند.
 وی با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان داشت: نیروی انتظامی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده، و در حوزه اخلاق و عفاف و حجاب و همچنین از نقاط صفر مرزی تا غرب کشور، در تأمین آسایش و آرامش مردم نقش‌آفرینی مؤثری دارد.
 خطیب نمازجمعه قم به اشاره به شهادت علامه سید حسن نصرالله و تعدادی از فرماندهان مقاومت در فلسطین و لبنان گفت: این حوادث برای همه ما سنگین است؛ جمله‌ای که در خصوص سید مرتضی گفته شده، در مورد شهید حسن نصرالله نیز صادق است، این فرمانده مقتدر جهان اسلام، همچون ستاره درخشانی بود که اگر در محضر او حضور می‌یافتیم، همه انسانیت و فضایل و همه عالم و زمانه را در چهره‌اش یکجا می‌دیدیم.
 وی با اشاره به دستاوردهای شهید نصرالله ابراز داشت: این شهید والامقام در سه دهه گذشته یک انقلاب بزرگ را در لبنان و خاورمیانه و غرب آسیا رقم زد که خلق یک نهاد نوین در لبنان و منطقه از جمله شاخص‌های این انقلاب بزرگ است.
 مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه بیان داشت: از جمعیت معدود شیعیان لبنان، یک قدرت راهبردی کلان و مؤثر آفرید، این یک کار اعجابی بود که پایه‌های آن را امام موسی صدر و بزرگان قبل ریختند، اما در حقیقت سید حسن نصرالله، این قدرت عظیم را به وجود آورد.
 وی با اشاره به دیگر دستاوردهای سیدحسن نصرالله افزود: پیش از نصرالله و امواج انقلاب اسلامی، سرزمین‌های لبنان زیر چکمه متجاوزان صهیونیست قرار داشت، صهیونیست‌ها در لبنان فعال بودند، اما نصرالله و حزب‌الله و رهبر مقتدر انقلاب اسلامی آمدند و لبنان را از شَرِ اسرائیل آزاد نمودند.
 خطیب نمازجمعه قم با اشاره نقش‌آفرینی سید مقاومت در منطقه گفت: شهید سیدحسن نصرالله لبنان منسجم و متحد را خلق کرد؛ اما این شهید از لبنان فراتر رفت و در تولید گفتمان نوین مقاومت و شکل‌گیری محور مقاومت به‌عنوان قدرت بی‌بدیل در منطقه نقش‌آفرین بود.
 وی با اشاره به عوامل شکل‌دهنده محور مقاومت تأکید کرد: اگر بخواهیم برای محور مقاومت معمارهایی برشماریم، نخستین معمار آن ملت ایران، انقلاب اسلامی و رهبر گران‌قدر آن است و دومین عامل شکل‌دهنده به چنین محور نیرومندی در جهان اسلام، سید حسن نصرالله به شمار می‌آید.
 آیت‌الله اعرافی با اشاره به شخصیت شهید سید حسن نصرالله اظهار داشت: مبارزه با تروریسم را وجه غالب و اول شهید نصرالله بود؛ اما مستکبران دروغ‌گو و پُررو، این چهره نورانی و مهربان و انقلابی را به ترور و تروریسم متهم می‌کنند؛ نصرالله پرچم‌دار مبارزه با داعش و اسرائیل است، نصرالله مقتدر و حزب‌الله سرافراز، محور مقاومت شجاع و رهبری گران‌قدر و عزیز ما تغییردهنده معادلات قدرت در منطقه و جهان و برهم‌زننده طرح غرب آسیا جدید آمریکا و طرح خاورمیانه جدید آمریکایی و طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند.
 وی با اشاره به اینکه شهید سیدحسن نصرالله تمام این معادله‌ها را تغییر داد افزود: امروز دشمنان بدانند نصرالله و حزب‌الله زنده‌اند، محور مقاومت نیز بانشاط آماده است، نیروهای مجاهد ما در میدان، و رهبر مقتدرمان در مقام فرماندهی حاضرند و تمام خیال‌ها و خواب‌های دشمن را بدون تعبیر خواهند کرد؛ همه دنیا بداند بیداری اسلامی و جهانی بزرگ‌تر می‌شود، حزب‌الله و مقاومت خود را بازسازی خواهد کرد و به فضل خدا نسبت به گذشته، قوی‌تر ایفای نقش می‌کنند.
 خطیب نمازجمعه قم با اشاره به اینکه شرط پیمودن موفقیت‌آمیز راه مقاومت امید به نصر و امداد الهی است، بیان داشت: تقویت روحیه شجاعت و پرهیز از افتادن در دام جنگ روانی دشمن ضروری است، هرگز نیروی مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در بن‌بست قرار نگرفته است، از این به بعد این خورشید درخشان‌تر خواهد بود.
 وی با اشاره به شرایط حساس امروز و عملکرد مسئولان تأکید کرد: زیرکی و هوشیاری در اتخاذ مواضع و سخنان و همچنین فریب‌نخوردن انتظاری است که از همه مسئولان و دستگاه‌ها وجود دارد؛ زیرا ما در وسط معرکه قرار داریم، باید دقیق سخن گفت، روحیه‌ها را حفظ کرد، انتخاب‌های درست انجام داد و اقدام‌های صحیح پیشه کرد و فریب توطئه‌های دشمن را نخورد.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50805