printlogo


در جشنواره خوارزمی صورت گرفت؛
۷ دانش‌آموز قمی رتبه‌های برتر کسب کردند
کد خبر: 50826
رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: هفت دانش‌آموز این استان در چهار رشته جشنواره نوجوان خوارزمی موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مصطفی سبحی منعم افزود: دهمین دوره جشنواره خوارزمی در چهار مرحله مدرسه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری و در ۱۳ محور و ۱۱ زیر محور برگزار شد.

 وی اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۲۳۵ نفر معادل ۲۳ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در مرحله مدرسه‌ای این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۶۳ نفر به مرحله استانی و در نهایت ۸۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

 وی ادامه داد: قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی، سلامت و تربیت‌بدنی، دست‌سازه، بازارچه کسب‌وکار دانش‌آموزی، برنامه‌نویسی، مناظره علمی، ریاضی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی و فرهنگ و هنر عناوین ۱۳ محور جشنواره خوارزمی است.

 سبحی منعم خاطرنشان کرد: ۲ دانش‌آموز موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته قرآن و معارف اسلامی، ۲ دانش‌آموز رتبه دوم در رشته دست‌سازه، ۲ دانش‌آموز رتبه دوم در رشته مناظره علمی و یک دانش‌آموز رتبه سوم در رشته ریاضی را کسب کرد.

 وی در ادامه بیان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی نقشه و شناسنامه دوره متوسطه اول است و باتوجه‌به این‌که مأموریت متوسطه اول هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی است، جشنواره خوارزمی در تحقق این سه هدف به آموزش‌وپرورش کمک می‌کند.

 وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و کمک چشمگیری به کشف هویت و استعداد به‌ویژه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان می‌کند.

 سبحی منعم با تشکر از مدیران، ناظران، کارشناسان و داورانی که برای برگزاری جشنواره از مرحله مدرسه‌ای تا کشوری کمک و حمایت کردند، ابراز امیدواری کرد: امسال ۵۰ درصد دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه در این جشنواره شرکت کنند.

 ۶۸ هزار دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه مقطع اول متوسطه تحصیل می‌کنند.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/50826