وی افزود: ۷۲ دستگاه تاکسی اسقاط شده بدون جایگزین هم وجود داشت که بسیاری از دستگاهها در اطراف شهر هستند و چرخه حملونقل خارج شدهاند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: حداقل ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر قم از مرز فرسودگی گذر کردهاند و بیش از ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده است که مشکلات زیادی را هم برای رانندگان و هم برای مردم و شهر ایجاد میکند.
وی گفت: شهر قم پارسال رتبه سوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور را به خود اختصاص داد و پوشش این موضوع تا پنج درصد گزارش شد.
طالبی درباره کند بودن روند نوسازی ناوگان در سراسر کشور گفت: آوردهای که رانندهتاکسی باید داشته باشد نکته مهمی است، در حال حاضر سمند سورن بیش از ۶۵۰ میلیون تومان است که راننده میتواند ۱۰۰ میلیون از سازمان تاکسیرانی وام بگیرد و نزدیک به ۱۲۰ میلیون هم تاکسی قدیمی ارزش ریالی دارد و راننده حداقل باید ۴۵۰ میلیون تومان آورده داشته باشد که این مبلغ خارج از توان جامعه تاکسیرانی است و سبب کاهش تقاضا برای نوسازی در بین رانندگان میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه هفته گذشته با استانداری نیز در خصوص رساندن صدای جامعه تاکسیداران قمی به دولت در خصوص نوسازی خودروها و بیمه تأمین اجتماعی این صنف رایزنی شد، گفت: دولت اگر بتواند حداقل تسهیلات ۲۰۰ میلیونتومانی به ثبتنامکنندگان تاکسی اعطا کند روند نوسازی سرعت خواهد گرفت و آلودگی هوا هم کاهش مییابد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/51808 |