وی این نمایشگاه را بزرگترین رویداد کاریابی و خدمات وابسته به بازار کار معرفی کرد و گفت: در حاشیه این نمایشگاه همایش ملی آینده مشاغل و مشاغل آینده نیز با نگاهی به آینده پژوهی در حوزه اشتغال برگزار میشود.
سمیعی گفت: تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاههای کار که از سوی دانشگاه ها برگزار می شود که این است که بازار هدف در این نمایشگاه همه شرکتها، سازمانها و همه کارجویان هستند.
رئیس مرکز ملی کار ایران بازدید رایگان مدیران شرکت ها و کارفرمایان حاضر در این نمایشگاه از صنایع بزرگ اروپا که در حوزه کسب و کار خود در دنیا مطرح هستند را از برنامههای جانبی نمایشگاه اول برشمرد که در نمایشگاه دوم نیز برگزار خواهد شد.
وی همچنین از دیگر بخشهای جانبی نمایشگاه بخش شرکتهای دانش بنیان استارتاپ ها و همچنین طراحی پلتفرمی برای مذاکرات تجاری شرکت ها با هم در حاشیه نمایشگاه دوم برشمرد.
سمیعی درباره وضعیت شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال با توجه به اعمال تحریمها گفت: امسال 36 شرکت خارجی در نمایشگاه دوم کار شرکت می کنند؛ مشاوران ارشد معاونت سرمایه گذاری مالزی و مسئولان و کارشناسان اقتصادی همچون آلمان، استرالیا و برخی دیگر از کشورها از نمایشگاه دوم بازدید خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه بازار کار ایران برای شرکت های خارجی جذابیت دارد، ادامه داد: نیروی کار ایران از نظر فنی توان بالایی برخوردار است و نیاز به آموزش جزئی دارند.
سمیعی در پاسخ به سوال فارس درباره دستاوردهای نمایشگاه اول در ایجاد اشتغال، اظهار کرد: در نمایشگاه قبل بیش از 3 هزار فرصت شغلی بله کارجویان ارائه شد و طبق آماری که گرفتیم و ممکن است انداخت ۱۰ درصد ضریب خطا داشته باشد نزدیک به 1900 نفر در فرستهای شغلی معرفی شده، مشغول به کار شدند.
رییس مرکز کار ایران با اشاره به اینکه سالانه تنها ۳ درصد اشتغال در صنایع بزرگ و برند کشور ایجاد میشود گفت: بخشی از اشتغال ها در کسب و کارهای دانشگاهی و نوپا اتفاق می افتد و نمایشگاه کار فرصتی برای شناسایی این فرصتها است.
وی در عین حال با اشاره به فاصله عمیقی که بین کسب و کارها و آموزش نیروی انسانی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: امروز خروجی دانشگاه آغاز بیکاری است، در حالی که باید بخشی از فرآیند اشتغال در دانشگاه ها طی شده باشد.
لینک مطلب: | http://javaneparsi.ir/News/item/6727 |