printlogo


پردیسان در اولویت توسعه فضاهای آموزشی است
کد خبر: 8985
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته بیش از ۳۶ شیفت مدرسه در پردیسان ایجاد شده است گفت: هنوز هم کمک خیرین و اعتبارات دولتی را بر مبنای نیاز و تراکم دانش آموزی به سمت پردیسان می بریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمیدرضا شیخ الاسلام  گفت: بیش  از ۸۰ درصد دانش آموزان باید بدون کنکور وارد دانشگاه شوند که شاخص آن معدل کتبی پایه دوازدهم است.

وی افزود: در دی ماه ۹۷ به خاطر حذف کنکور برنامه ای با عنوان کیفیت بخشی پایه دوازدهم جهت تقویت بنیه علمی دروس نهایی اجرا کردیم تا دانش آموزان معدل کتبی بالایی کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم‌ اظهار کرد: تقریبا سه سال است که با کسری نیروی انسانی مواجه هستیم. سال گذشته بیش از هزار ردیف استخدامی گرفتیم و نزدیک به ۶۰۰ نفر دانشجو معلمان بودند که از پیش دانشگاهی به دانشگاه فرهنگیان (از طریق امتحان سازمان سنجش ) راه پیدا کردند و بیش از ۴۰۰ نفر معلمان ماده ۲۸ هستند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت تابستان پیش رو بیش از ۱۰ رشته در موضوعات مختلف گنجانده شده است خاطر نشان کرد:  ۱۱ ارگان متولی اجرای این طرح هستند که اگر همه ظرفیت ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم به توفیقات خوبی دست پیدا می کنیم.

وی در ادامه افزود: تعداد دانش آموزان استان در مهر ۹۸، حدودا ۸ هزار نفر افزایش پیدا می کند؛ سال گذشته ۲۵۵ هزار دانش آموز داشتیم و برای سال جدید پذیرش ۲۶۳ هزار دانش آموز را پیش بینی می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم‌ تصریح کرد: در طول پنج سال گذشته بیش از ۳۶ شیفت مدرسه در پردیسان احداث کردیم و هنوز هم کمک خیرین و اعتبارات دولتی را بر مبنای نیاز و تراکم دانش آموزی به سمت پردیسان می بریم.

شیخ الاسلام عنوان کزد: ۸۷ درصد از مدارس مقطع ابتدایی، بیش از ۴۰ درصد از  مدارس متوسطه اول و کمتر از ۱۰ درصد مدارس متوسطه دوم در دو شیفت برگزار می شوند. 

وی کمبود فضای آموزشی، سرانه مدارس و نیروی انسانی را مهم ترین مشکلات این روزهای آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد.

شیخ الاسلام اعلام کرد: برای سال تحصیلی جدید نزدیک به دو هزار معلم در تمام مقاطع نیاز خواهیم داشت که این مسئله با به کارگیری معلمان حق التدریسی جبران خواهد شد. 

گفتنی است بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان، پذیرش بخشی از نیروهای خاص آموزش‌ و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد و مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش‌ و پرورش از طریق دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی بلامانع است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://javaneparsi.ir/News/item/8985