مهمترین اخبار قم فردا در هفته ای که گذشت

در هفته ای که گذشت بر روی سایت قم فردا اخبار مهمی همچون تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس، آماری از طرح فشار خون بالا در قم، جوابیه آبفای قم ، پایان مهلت دوماه ایران به اروپا و... منتشرشد.

پایگاه خبری تحلیلی قم فردا در هفته ای که گذشته اخبار مهمی در سرویس های سیاسی، ورزشی، اجتماعی ، اقتصادی و گزارش تصویر کار کرد که سعی می شود به بخش های مهم این مطالب در این خبر اشاره کوتاهی شود.

در ابتدای هفته گذشته شهادت امام جعفر صادق را داشتیم که در این روز تمام ایران اسلامی میزبان بیش از صد شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس بود و اما استان قم هم یکی از این شهر ها در کشور بود که با میزبانی مردم شهید پرور و ولایتمدار قم هفت شهید دوران دفاع مقدس در قم تشییع شد.
با کلیک بر لینک زیر می توانید تصاویر این تشییع را ببینید.
تشییع باشکوه پیکر 7شهیدگمنام دفاع مقدس در قم


و از دیگر اتفاقات مهم در استان اجرای طرح کنترل فشار خون بالا در قم است البته این طرح در کل کشور در حال اجرا می باشد اما نکته ای که بسیار مهم است اینکه پیش بینی می شود در قم 80هزار نفر به این بیماری مبتلا باشند .
همانطور که می دانید دو بیماری فشار خون بالا و دیابت از جمله بیماری هایی هستند که بصورت پنهانی و خاموش و بدون علائم خاص در بدن پیشرفت می کند و به یکبار خود را با سکته مغزی یا قلبی، آسیب به چشم و یا کلیه خود را نشان می دهد.
خلاصه این آمار و چگونگی اطلاع یافتن از این بیماری ها و راه حل های ساده پیشگیری از آنها را می توانید در لینک زیر بخوانید:
پیش بینی ابتلای 80هزارنفر در قم به بیماری فشار خون
جلوگیری از بیماری های نوپدید با اصلاح الگوهای تغذیه

در هفته گذشته و هفته های قبل پیام هایی از سوی مردم استان به کانال و سایت قم فردا می رسید مبنی بر اینکه با توجه به عدم اتصال فاضلاب منازل در منطقه نیروگاه قم به شبکه اصلی اما هزینه بالغ بر 22 هزار تومان در قبوض در نظر گرفته می شود.
با توجه به شرایط اقتصادی امروز و محروم بودن شهروندان این منطقه خبرنگاران قم فردا این موضوع را از آبفای استان پیگیر شدند و آنها هم جوابیه ای مبنی بر اینکه باید مردم به شبکه متصل شوند ارسال کردند اما ما قانع نشدیم و با مدیرعامل شرکت آبفای استان در خصوص این موضوع گفتگویی انجام دادیم که می توانیم شرح کامل آن را در لینک زیر بخوانید:
50 درصد شهر قم به شبکه فاضلاب متصل نخواهد شد/ عدم خرید انشعاب فاضلاب باعث قطع آب می‌شود


همچنین در هفته گذشته فرمانده نیروی انتظامی در کنفرانس مطبوعاتی به برخی آمار های مهم در استان مثل سرقت، نزاع، قتل، دزدی، کشفیات و... اشاره کرد.
اما نکته مهم این جلسه این بود که به گفته فرمانده انتظامی استان کلاهبرداری های اینترنتی افزایش پیدا کرده و روز به روز بیشتر می شود که این مسئله مستلزم این است که شهروندان مواظب های لازم را انجام دهند.
از همین رو برای اطلاع پیدا کردن این آمار می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
آمار کلاهبرداران اینترنتی روزبه‌روز افزایش می‌یابد


و اما با توجه به آغاز دهه کرامت دراین هفته ، برنامه های بسیاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرا شد که یکی از این برنامه های جشن روز دختر با عنوان" در پناه بانو" می باشد که می توانید در لینک زیر تصاویر مربوط به این جشن را ببینید.
جشن روز دختر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

و اما از دیگر اخبار مهم قم در هفته گذشته می توان به خبر ساخت پارکینگ طبقاتی در ضلع شرقی حرم و یا ساخت 30 منزل مسکونی در یکی از مناطق سیل زده توسط حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد.
البته برخی اخبار سیاسی دیگری هم مانند اینستکس هم بر روی پایگاه خبری کار شد که می توانید این اخبار را در صفحه اصلی سایت ببینید.
و اما از دیگر اخبار مهم که قم فردا بر روی آن تولیدی داشت مسئله کمبود استخر زنانه در قم می باشد که می توانید این خبر را در لینک زیر مطالعه کنید:
لزوم وجود استخر مخصوص بانوان در قم/ شنا در میادین شهر به‌جای استخر!


انتهای پیام/160
http://javaneparsi.ir/10471
اخبار مرتبط

نظرات شما