گره‌ زدن اقتصاد به انتخابات آینده آمریکا اشتباه محض است/ کم‌کاری مشهود نهادهای اقتصادی

یک فعال سیاسی گفت: گره زدن مشکلات مردم و تصمیمات اقتصادی به اتفاقاتی مانند نتیجه انتخابات آینده آمریکا اشتباه محض است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شایان نادری فعال سیاسی و عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: متاسفانه ما می‌بینیم که دولت فضای اقتصادی را کاملا رها کرده است و گویا اصلا مدیریتی بر فضای اقتصادی کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت به تصمیماتی روی آورده که از همین الان مشخص است شکست می‌خورد. مثلاً به جای اینکه در بحث اقتصادی تولید داخلی را تقویت کرده و  زمینه ای برای پیشرفت و توسعه تولیدات داخلی ایجاد کند به بحث تشکیل وزارت بازرگانی روی آورده است، وزارتی که اصلاً اسم آن وزارت واردات است. 

نادری اضافه کرد: این همه عزم و اراده ای که دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی به کار بسته که نتیجه آن چیزی جز واردات نیست صرف حل مشکلات اقتصادی می‌کرد الان  بسیاری از مشکلات مردم حل شده بود.

عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی یادآور شد: اینکه چرا دولت برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی کاری انجام نمی‌دهد سوالی است که برای بسیاری از مردم و فعالان سیاسی و اقتصادی مطرح شده، برخی‌ها می‌گویند این رفتار عامدانه است و دولت هم به صورت شفاف تاکنون پاسخی به این مسئله نداده است البته گاهی دیده می شود وزیری می آید و عملکردش را ارائه می دهد و می‌رود ولی در نهایت اتفاق رخ نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک زمان گفته می‌شد افزایش قیمت دلار باعث ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی شده است ولی در ادامه می بینیم با توجه به اینکه قیمت دلار هم  کاهش پیدا کرد ولی باز تغییری در قیمت ها ایجاد نشد.متاسفانه در این مسئله نظارتی وجود ندارد.

نادری یادآور شد: کم‌کاری در وزارت صنعت، وزارت اقتصاد وزارت کشاورزی به عنوان نهادهای اصلی حوزه اقتصاد و سه ضلع اصلی معیشت و اقتصاد را هم شکل می دهند، کاملا مشهود است مردم هم دیگر بهانه ها را نمی پذیرند.

این فعال عدالتخواه خاطرنشان کرد: به نظر بنده اگر دولت نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند یا وزرا کاری از دستشان بر نمی آید باید به مردم شفاف گفته شود، وزرا هم اگر می‌بیننند که دولت نمی‌خواهد مشکلات حل شود باید به مردم بگویند تا مشخص شود مقصر کیست، آیا آقای روحانی و جهانگیری و تیم اقتصادی مقصر هستند که به مسئولان تصمیمات اشتباهی را دیکته می‌کنند یا اینکه وزرا ضعیف هستند.

وی گفت: گره زدن مشکلات اقتصادی مردم صفحه اصلی و تصمیماتی که در این زمینه وجود دارد به به اتفاقاتی که قرار است در آینده روی دهد مانند اینکه آینده انتخابات آمریکا چه خواهد شد اشتباه محض است مانند آن زمانی که برخی وضعیت اقتصادی مردم را به برجام گرفتند و وضعیت اینگونه شد. 

نادری گفت: به نظر می‌رسد تمام تصمیمات دولت در حوزه اقتصاد اشتباه است و این تصمیمات اشتباه هم تمامی ندارد و  یکی پس از دیگری این تصمیمات اشتباه موجب می شود وضعیت اقتصادی مردم بدتر شود.




انتهای پیام/
http://javaneparsi.ir/11557
اخبار مرتبط

نظرات شما