از بالا ابلاغ، از پایین اصرار؛

آقای وزیر دستورات مشروط ندهید!

ابلاغ دستورالعمل تمدید مدت‌زمان پرداخت قبوض آب و برق مشترکین دردسرساز شده و باوجود دستور وزارت نیرو، عدم پرداخت قبوض آب و برق با اخطارهای قطع روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با شیوع ویروس کرونا در کشور و تأکید مسئولان وزارت بهداشت بر ماندن در خانه، بسیاری از مشاغل آزاد با مشکل روبرو شده‌اند و درواقع به قول خودشان از کاسبی خبری نیست.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از کسبه برای بازار شب عید حساب جداگانه‌ای بازکرده بودندکه شرایط موجود به‌کلی این برنامه‌ریزی‌های اصناف مختلف را به هم‌ریخت.

در این میان انتظار حمایت از اصناف و کسبه هم از سوی هم‌صنفی‌ها و هم از سوی دولت بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

کمک‌هایی که دولت تاکنون آن را مصوب کرده به دادن وام محدود و تقریباً ناچیز دومیلیونی و بسته حمایتی 200 تا 600 هزارتومانی ختم شده که عملاً چاره‌ای کار نیست.

اما این پایان کار حمایت دولتی‌ها نبوده به‌طوری‌که وزارت نیرو نیز دست‌به‌کار شده و بسته‌های تشویقی را در نظر گرفته است.

در سایت این وزارتخانه آمده است: در دستورالعمل جدید شرکت آب و فاضلاب کشور به‌تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب استانی تأکید شده است، با توجه به شیوع ویروس کرونا و به‌تبع آن شرایط ویژه کشور و به‌منظور مساعدت و همکاری با مردم فهیم مقرر نمایید تمهیدات زیر برای متقاضیان و مشترکان گرامی فراهم شود.

با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب‌وکار تعدادی از مشترکان، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای تمامی متقاضیان و قبوض آب‌بها برای مشترکان غیر خانگی دارای مبالغ بالا را، لغایت پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مهیا سازند.

برای مشترکین برق نیز به همین منوال دستورالعمل صادرشده اما در عمل اتفاق دیگری در حال رخ دادن است.

در روزهای اخیر پیام‌های متعددی از مردم به خبرنگار ما رسیده که حاکی از اخطارهای قطع آب و برق بوده است، البته بخشی از این دستورالعمل رعایت شده و اخطارهای نهایی برای قطع از طریق پیامک یا تلفن ثابت بوده است.

نکته جالب‌توجه مشروط کردن این دستورالعمل از سوی محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر است چراکه بیان داشته تمدید مدت‌زمان پرداخت قبوض برق شامل مشترکین بدحساب نمی‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که گویی شرایط کنونی هیچ تأثیری بر زندگی مشترکین بدحساب نداشته است.

انتظار می‌رود در این شرایط خاص یا مسئولان تصمیمی را نگیرند و اگر می‌گیرند مشروط به اماواگر نکنند، چراکه با این شرایط مردم به‌اندازه‌ای کافی مشکلات روحی و روانی دارند و نیاز نیست بیش از این آن‌ها را سرگردان و ناراضی کرد.

انتهای پیام/110
http://javaneparsi.ir/17455
اخبار مرتبط

نظرات شما