تاریخ تحقق چرخه کامل ماهواره فضایی را تحریف نکنیم

باید به یاد بیاوریم که آقای رئیس جمهور در روز فناوری فضایی به جای سخن گفتن از پرتاب ماهواره، صحبت از برجام 2 و آماده کردن اذهان برای تعطیلی صنعت فضایی کرد. با این حال امروز آقای نوبخت به دنبال سند پشت قباله صنعت فضایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آقای نوبخت در اقدامی باور نکردنی و غیر حرفه‌ای در حین بازدید از ماهواره های ایرانی در پژوهشگاه فضایی گفت: «خوشبختانه با توانمندی و اراده جوانان ایرانی و دانشمندان عرصه فضایی پیشرفت های خوبی کرده ایم و امروز می‌توانیم این نوید را به رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران بدهیم که با دست به دست دادن دانشگاه با صنعت فضایی، در طراحی و ساخت و ارسال ماهواره بومی به مدار زمین به خودکفایی رسیده ایم».

از کسی که مدعی صداقت و امانت داری در برابر خدا، ملت و رهبری است، بعید بود بخش بزرگی از تاریخ دستیابی به چرخه کامل طراحی، ساخت و ارسال ماهواره را برش بزند و به اسم دولت آقای روحانی مصادره کند. 

زمانیکه اولین ماهواره به اسم امید به فضا پرتاب شد، ایران برای اولین بار به چرخه کامل صنعت فضایی در حوزه ماهواره دست پیدا کرد. در آن زمان بود که دنیا برای اولین بار به خود قبولاند که ایران از قیف سخت 8 تایی‌های صنعت پرتابگر (رژیم صهیونیستی قطعاً از صفحه روزگار محو خواهد شد و ایران هشتمین خواهد شد) با غرش ماهواره بر سفیر عبور کرده و راهی جز به رسمیت شناختن آن ندارد. در آن زمان بود که موج خودباوری و رشد شتابان صنعت فضایی آغاز و صدها دانشجو با شور و اشتیاق در دانشگاه های تراز اول ایران، مشغول به ساخت و طراحی ماهواره شدند. آری‌؛ آن روزهای طلایی دیگر تکرار نشد و داغ آن همچنان بر دلمان سنگینی می‌کند. باید به افتخار دانشمندان و مجاهدان گمنام صنعت ماهواره و پرتابگر، که هرگز شناخته نشدند؛ ولی در عین حال رد پایی عظیم از خود در تاریخ ایران بر جای گذاشتند، کلاه از سر برداشته و به نیکی از آن ها یاد کنیم. باید یاد بگیریم که هرچه بکاریم همان را برداشت می‌کنیم. 6 سال از دولت آقای روحانی گذشته، اما دریغ از تشکیل یکبار جلسه شورای عالی فضایی!

باید به یاد بیاوریم که آقای رئیس جمهور در روز فناوری فضایی به جای سخن گفتن از پرتاب ماهواره، صحبت از برجام 2 و آماده کردن اذهان برای تعطیلی صنعت فضایی کرد. با این حال امروز آقای نوبخت به دنبال سند پشت قباله صنعت فضایی است. باید به یاد بیاوریم که چطور با بدترین روش ممکن، جایگاه سازمان فضایی تنزل، تکه تکه و با حقارت تمام شأن و جایگاه عمومی آن در جامعه تخریب شد. همچنین زمانی را به یاد بیاوریم که با برجام، صنعت فضایی فتیله پیچ و از رده خارج شد.

باید بیاد آورد که چگونه بودجه های فضایی دچار بیماری سندروم لاغری شدند و پیکر نحیف فضایی مورد نوازش دولت قرار گرفت. باید بیاد بیاوریم که چگونه پرچم صنعت فضایی را در مقابل کدخدا به حالت نیمه بر افراشته در آورده و تا مدتها صدای غرش ماهواره‌بر ها را از ذهن و فکر ایرانیان پاک کردیم. باید بیاد بیاوریم که چگونه ماهواره آماده پرتاب را از روی سکو در لحظات آخر با ایمیل کدخدا پایین آوردیم و بزرگترین آسیب را بر بیت المال و شور و شعف دانشمندان فضایی وارد کردیم. باید بیاد بیاوریم که چگونه با ایجاد فوبیای علمی موجب تعطیلی، یأس و مهاجرت نخبگان هوافضا شدیم. آری باید بدانیم که هرچه بکاریم همان را برداشت می‌کنیم. لذا هنوز هم برای خودی نشان دادن دیر نشده و امیدواریم دولت با تجدید رویکرد در برابر زورگویان و ستمکاران عالم از خود شجاعت و تدبیری نشان داده و امید از دست رفته را دوباره به مردم بازگردانده و در تاریخ نامی نیک از خود به یادگار بگذارد.




انتهای پیام/
http://javaneparsi.ir/2024
اخبار مرتبط

نظرات شما