مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

کاهش بارندگی در سال زراعی گذشته موجب کاهش چشمگیر تولیدات کشاورزی استان شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی گذشته موجب کاهش چشمگیر تولیدات کشاورزی استان شد

مجید حمیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به کاهش تولیدات کشاورزی در استان قم اظهار داشت: سال زراعی 1399-1400 سال زراعی بسیار خاصی از نظر شرایط آب‌وهوایی و حوادث غیرمترقبه مانند تنش دمایی سال پرنوسانی بود.
وی ادامه داد: در این سال ما شاهد کاهش برداشت محصول خصوصاً در محصولاتی که با نزولات آسمانی و بارش باران در ارتباط هستند، بودیم.
حمیدی ابراز داشت: با همه این مشکلات در این سال زراعی توانستیم که در تولید بذر موردنیاز کشاورزان در سه بخش پرورشی، مادری و گواهی شده، رتبه اول را در کشور کسب کنیم و نیاز استان را برآورده کنیم.
وی تصریح کرد: در سال زراعی جدید در زمینه تأمین بذر جو مشکلی نخواهیم داشت و حتی در زمینه‌های پرورشی و مادری نیز می‌توانیم بخشی از نیازهای استان‌های هم جوار را نیز تأمین کنیم.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم در خصوص بذر گندم نیز ابراز داشت: در این زمینه نیز در مقایسه با سال قبل بیش از 80 درصد تولید داشتیم که در این زمینه نیز دغدغه‌ای نخواهیم نداشت.
وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین نهاده‌های تولید که شرط لازم برای تولید گندم و جو بحث بذر است اگر بذر مناسب و استاندارد نباشد قطعاً بخش عظیمی از تولید دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/110


http://javaneparsi.ir/28407
اخبار مرتبط

نظرات شما