مبارزه قمی انقلاب:

امکانات قم پیش از انقلاب کمتر از یک روستای حاشیه ای بود

مبارز قمی انقلاب گفت: قبل از پیروی انقلاب امکانات و خدمات در شهر قم به اندازه یک روستای حاشیه ای هم نبود و قم از نظر اقتصادی و خدماتی اصلاً پیشرفت نکرده بود.

​​​​کریم بی تا مبارز انقلاب و محافظ حضرت امام خمینی(ره) ضمن تبریک ایام الله دهه فجر  در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  قبل از پیروی انقلاب امکانات و خدمات در شهر قم به اندازه یک روستای حاشیه ای هم نبود و قم از هیچ لحاظ از نظر اقتصادی و خدماتی اصلاً پیشرفت نکرده بود.

محافظ حضرت امام با بیان اینکه بعد از انقلاب بود که قم نیز ماننده بسیاری از شهرها پیشرفت کرد گفت: این پیشرفت را حتی با قبل از انقلاب نمی توان قیاس کرد.

وی با بیان اینکه آزادی بیان در دوران پهلوی اصلا مفهومی نداشت تأکید کرد: پیش از انقلاب به قدری ساواک با مردم خشن برخورد کردن بود که مردم در منازل خودشان هم جرئت اظهارنظر نداشتند یعنی حتی آزادی بیان داخل منزل و در جمع خصوص هم وجود نداشت، یک مأمور جز کلانتری و یا یک پاسبان جزء در خیابان های شهر حکومت می کرد، مردم را کتک می زد ، خرید می کرد و پول آن راپرداخت نمی کرد و کسی هم جرات اعتراض نداشت اما اکنون کوچکترین تخلف از سوی مأموران با شکایت و رسیدگی همراه است.


بی تا با اشاره به خفقان حاکم در دوران پهلوی تصریح کرد : این مسئله را تنها جمهوری اسلامی نمی گوید حتی اگر از گروه های که بعد از انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران  شدند سؤال شود اذعان می کند در دوران پهلوی جرئت نداشتند اظهارنظر کنند.

محافظ حضرت امام ادامه داد : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت در کشور معنا نداشت بعد از تاریکی هوا یک خانم جرئت نداشت از منزل خارج شود آن هم داخل شهر اما اکنون و در سایه جمهوری اسلامی ایران زنان نه تنها حضور پررنگی در جامعه دارند بلکه در هر ساعت از شبانه روز امنیت برای زنان تأمین است حتی به راحتی از شهری به شهر دیگر سفر می کنند مسئله که در زمان پهلوی اصلاً وجود نداشت.

این مبارز قمی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی که اکنون وجود دارد باید گفت میزان خدمات رفاهی و اجتماعی و اقتصادی و تجهیزات زندگی پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، که نمی توان آن‌ها را کتمان کرد اضافه کرد:  پیش از انقلاب اگر مأموران انتظامی خطایی می‌کردند مردم نمی تواستند از آنها  شکایت کنند  ،اکنون اگر شهروندان عادی از هر مسئولی شکایت داشته باشند در دستگاه قضائی شکایت را ثبت کرده و به شکایت رسیدگی می شود اما در زمان  پهلوی اگر فردی از مقامی مانند رئیس شهربانی قم شکایت می کردند روند پرونده طوری بود که به خود رئیس شهربانی قم ارجاع داده می شد به طوری که نه تنها شاکی به حقش نمی رسید بلکه مجدد مورد ظلم قرار می گرفت.

وی عنوان داشت:  در دوران حکومت پهلوی فساد و فحشا در حد بالائی بود و خاندان پهلوی خودشان عامل ترویج این فساد بودند از جمله اشرف پهلوی که خود بزرگترین وارد کننده مواد مخدر به کشور بود، گاهی در فضای مجازی اعلام می شود زمان پهلوی همه چیز عالی بوده جوانانی که آن زمان را درک نکردند فریب این مطالب را نخورند و خودشان از منابع معتبر تحقیق کنند.

انتهای پیام/۱۷۰

http://javaneparsi.ir/31223
اخبار مرتبط

نظرات شما