بهره‌برداری از فاز نخست بوستان زائر قم تا پایان سال

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از افتتاح و بهره‌برداری فاز نخست بوستان زائر تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ‌بر ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهدی اصفهانیان‌مقدم با گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، از برنامه‌های مدیریت شهری برای بهره‌برداری از طرح‌های مختلف تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی در منطقه چهار شهر قم آماده بهره‌برداری و یا کلنگ زنی است که یکی از این پروژه‌ها، افتتاح فاز نخست بوستان زائر است.

وی با بیان اینکه مساحت کل بوستان زائر حدود ۶۰ هکتار بوده که در فاز نخست ۲۹ هکتار آن به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۸۰ میلیارد ریال احداث‌شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم در ادامه امکانات این بوستان را تشریح کرد و افزود: از ویژگی‌های بارز این بوستان می‌توان به وجود پارکینگ ۵۵ هزار مترمربعی اشاره کرد که بستر مناسبی را برای استفاده شهروندان و زائرین محترم از این بوستان فراهم می‌سازد .

وی در ادامه به احداث آمفی‌تئاتر، کمپ خانوادگی و باغ ایرانی در مرکزیت بوستان اشاره و اضافه کرد: طراحی بوستان زائر به نحوی بوده تا اصول معماری اصیل ایرانی نیز در آن مشهود است .

اصفهانیان‌مقدم همچنین از وجود ۵ زمین‌بازی مجزا به وسعت چهار هزار مترمربع و کاربری‌های مختلف ازجمله والیبال، تنیس، اسکیت، زمین‌بازی کودکان و… در این بوستان خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی استقبال و استفاده چشمگیر زائرین و شهروندان از این مکان، در نقاط مختلف بوستان، آلاچیق و سکوهای نشیمن جهت استفاده تعبیه گردیده است .

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع پیاده‌روهای بوستان با بتن اکسپوز که همان سطح صاف و صیقلی بوده، با رعایت اصول ایمنی اجرا گردیده است .

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از آب‌نمای خطی در سراسر مسیر بوستان به‌عنوان جاذبه دیگر آن نام برد و تصریح کرد: در اطراف این آب‌نما سکوهای نشیمن تعبیه‌شده تا شهروندان و مراجعین بتوانند از منظره زیبای این بوستان بهره‌مند شوند .

وی در خصوص پیشرفت فاز نخست بوستان زائر اعلام کرد: تاکنون در این پروژه بیش از ۸۵۰ کامیون خاک‌برداری و بیش از هزار و ۱۰۰ کامیون خاک نباتی ریخته شده و ۳۵ هزار مترمربع نیز در راستای کاشت، تسطیح و آماده‌سازی شده است .

اصفهانیان‌مقدم در پایان از نصب ۲۲۰ پایه روشنایی جهت تأمین هرچه بهتر روشنایی مجموعه خبر داد و عنوان کرد: در راستای صرفه‌جویی در آب مصرفی ، ۱۵۰ هزار مترمربع شبکه آبیاری قطره‌ای نیز در این بوستان تاکنون اجراشده است.


انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی شهرداری قم
http://javaneparsi.ir/31295
اخبار مرتبط

نظرات شما