بازدید رییس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت از امکانات درمانی قم

دکتر زهرایی هدف از این بازدید را مشاهده امکانات و ظرفیت های بهداشت و درمان استان قم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر زهرایی هدف از این بازدید را مشاهده امکانات و ظرفیت نظام بهداشت و درمان و نحوه ارائه خدمات و صحت کیفیت مدیریت مراکز درمانی، انبار و زنجیره سرد واکسیناسیون و نحوه نگهداری، مدیریت و توریع واکسن در استان قم عنوان کرد.

وی افزود: ظرفیت نگهداری واکسن در زنجیره سرمای دانشگاه علوم پزشکی استان ۷۱ متر مکعب است که ظرفیت مناسبی محسوب می‌شود.

دکتر زهرایی در خصوص شیوع بیماری سرخک در کشور‌های همسایه ایران گفت: این بیماری در کشور‌های افغانستان و پاکستان شیوع شدیدی دارد، اما با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون؛ در کشور مان خطری متوجه مردم کشورمان نیست.

وی ادامه داد: پارسال همزمان با ورود اتباع افغانستانی به کشورمان ۱۵۴ مورد مبتلا به سرخک شناسایی شد که بیشتر آن‌ها نیز واکسن سرخک تزریق نکرده بودند.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه میلادی امسال نیز ۱۷۰ مورد سرخک در میان اتباع غیر ایرانی شناسایی شده است افزود: با این وجود موردی از بیماری سرخک در کشورمان گزارش نشده و عمده این افراد نیز افراد‌ی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

آقای زهرایی افزود: با توجه به پوشش مناسب واکسیناسیون سرخک در ایران اسلامی افزود: بیماری سرخک را در ایران به مرحله حذف رساندیم و ایران به همراه عمان و بحرین سه کشور خاورمیانه هستند این بیماری را به مرحله حذف رسانده اند.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://javaneparsi.ir/34397
اخبار مرتبط

نظرات شما