رییس پلیس راه استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

تردد در محورهای استان قم پر حجم است

رییس پلیس راه استان قم با اشاره به پر حجم بود ترددها در محورهای استان قم گفت: گرمای هوا باعث افزایش خواب آلودگی و خستگی رانندگان می شود از این رو درخواست داریم رانندگان در طول مسیر هرجا که احساس خستگی کردند در جای امن توقف کرده و استراحت کنند.

​​​​سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در  سال جاری ۵۰ میلیون تردد خودروی در محورهای استان قم ثبت شده است که نسبت به مشابه سال گذشته  افزایش ۲۲ درصدی تردد در محورهای فرعی و اصلی قم را شاهد بودیم.


وی بیان داشت: ۱۳ میلیون ورودی خودرو به استان قم  داشتیم که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش تردد ثبت شده است، بیشتر محورهایی که در استان قم افزایش تردد در آن ها ثبت شده است آزاد راه قم تهران، آزاد راه قم کاشان، بزرگراه سلفچگان بوده است.


پناهی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح تابستانی و مسافرت ها در حال حاضر تردد در محورهای فرعی و اصلی استان پرحجم است.

رییس پلیس راه استان قم گفت:  در سه ماه نخست سال جاری ۴۹ نفر از هموطنان در محورهای قم فوت کردند که ۱۹  نفر از این ۴۹ نفر یعنی معادل ۳۶ درصد در  محورهای فرعی و روستایی جان خود را از دست دادند، علت بیشتر این تصادفات منجر به فوت در محورهای استان قم خطای انسانی و عدم توجه کافی به جلو توسط راننده و عدم توجه به قانون و مقررات و سرعت مطمئنه بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید هوا مخصوصا در جاده ها که باعث می شود رانندگان زودتر دچار خستگی و خواب آلودگی شوند از رانندگان درخواست داریم با صبر و حوصله بیشتر رانندگی کنند و توجه کافی به جلو داشته باشند.

پناهی تاکید کرد: رانندگان هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی کردند در منتها الی سمت راست جاده و در محل مناسب متوقف شوند و استراحت کنند همین استراحت باعث کاهش حوادث جاده ای می شود، همچنین رعایت فاصله طولی از بروز حوادث زیادی جلوگیری می کند و فرصت کافی برای اقدام به راننده در مواقع ضروری و حساس می دهد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/35142
اخبار مرتبط

نظرات شما