رییس پلیس راهوراستان قم مطرح کرد؛

کاهش ۱۳ درصدی فوتی های تصادفات شهری قم

رییس پلیس راهور استان قم با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی فوتی های تصادفات رانندگی در قم در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: ۴۸ نفر از هموطنانمان در شش ماه نخست سال جاری در تصادفات شهر قم کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ غلامرضا صدفی رییس پلیس راهور استان قم در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های تالار مرکزی قم برگزار شد اظهار داشت:  راهنمایی و  رانندگی قم در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۲۶۰ هزار خدمات در حوزه صدور پروانه رانندگی، شماره گذاری خودروها، رسیدگب به شکایات در خصوص اعمال قانون، درخواست های حوزه اصناف در حوزه ترافیکی انجام وظیفه کرده است.


وی افزود:  قم به واسطه اینکه در یک شاهراه مواصلاتی قرار گرفته و ۱۷ استان را به هم اتصال می دهد و وجود حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله و مسجد مقدس جمکران مسافران زیادی در مناسبت های خاص وارد قم می شوند که  به علت نبود زیرساخت ها در مناسبت های خاص  با  حجم ترافیک زیادی مواجه می شویم که پلیس  راهور با هماهنگی مدیریت استان به صورت مقطعی و مدیریتی انجام می کند تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.


صدفی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۴۸ نفر در تصادفات شهری کشته شدند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته اما حتی کشته شدن یک نفر هم زیاد است.


رییس پلیس راهور قم ادامه داد: اگر حوزه فرهنگی فعال شود و تلاش شود از آسیب پذیری دیگران جلوگیری شودو  خانواده ای داغدار نشود خیر هر دو دنیا دارد ، متاسفانه بین ۷تا ۸ درصد تصادفات جرحی منجر به قطع نخاع و عضو می شود.


همچنین معتمدی معاون عمرانی استانداری قم اظهار داشت : استان قم در حوزه برون شهری و درون شهری میزان تردد نسبتا زیادی نسبت  به دیگر استان ها دارد و در آمارهای کشوری به صورت جداگانه محاسبه می شود.

وی افزود : در تامین زیرساخت ها می توان امروز به جرات گفت که تقریبا در همه راه های برون شهری پیمانکار وجود دارد در حال احداث ، تکمیل و ترمیم هستند که در کنار زحماتی که در حوزه پلیس و کارهای فرهنگی  کارها را راحتر می کند .



معاون عمرانی استانداری قم تصریح کرد: تکنولوژی امروزه در مسیله ترافیک بسیار مهم است و نمی توان با ابزار های قدیمی کار کرد و تجهیز با ابزار جدید جز برنامه ها است.

معتمدی تاکید کرد: ظرفیت های مهمی در قم وجود دارد که باعث جذب مسافر و گردشگر بسیار زیاد شده به همین منظور جذب اعتبار دولتی در دستور کار است و بعد از سفر  ریاست جمهوی به قم اتفاقات خوبی در مسئله جاده ها و راه های قم رخ داده در سفر بعدی برنامه های از جمله تامین پارکینگ را در دستور کار داریم زیرا اگر پارکینگ تامین نشود حوزه راهنمایی و رانندگی آسیب می بیند احداث دو پایانه مسافربری در رودخانه و جمکران نیز در دستور کار است.​​​​​

در پایان مراسم از نمونه های ترافیکی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/37068
اخبار مرتبط

نظرات شما